pondělí 13. července 2015

Borůvkové mámení

Asi tak by se dal nazvat můj dnešní den. Začalo to vlastně již včera, když jsme vyrazili do lesa na borůvky. "Kam jdeš s tím kýblem? Když tak tam je ještě desetilitrák!" komentovala moje sestra můj připravený asi 4 litrový kbelíček po cukrové vatě. Přiznávám, že jsem si po vstupu do lesa také chvilku myslela, že ho táhnu zbytečně. A pak jsem se smířila s tím, že zůstane prázdný a celou akci pojmeme jako procházku lesem. A vida, narazili jsme na místo, které nás odměnilo asi 2 litry borůvek. 
 A spoustu jsme jich tam nechali na příště. A tak jsem se činila i doma.
Hned večer jsem nachystala sladkou borůvkovou pěnu.
 Dnes dopoledne jsem upekla borůvkový koláč.
 A nachystala těsto na borůvkové knedlíky. Kluci dlabali, až se jim dělali boule za ušima. K mému velkému překvapení slupli každý 4 kousky. A nešetřili chválou. 
"Mami, to jsou ty nejlepší knedlíky na světe!" No vyrostla jsem pýchou až do stropu.
A aby těch borůvek moc nezbylo, vznikla ještě borůvková semifreda. Přiznávám, že se na ně těším od té doby, co jsem se je naučila dělat.
Na zahrádce mám sice keříky borůvek obsypané, ale lesní jsou prostě nej.

A tuhle krásku jsem ulovila dnes v květinářství.

Konec mámení ...

Děkuji za návštěvu i komentíky k minulému příspěvku, jsem ráda, že jste si ke mě našli cestu i po takové době. Možná se teď přes dovolenou budeme setkávat častěji.

Krásný večer ... Věra

6 komentářů:

  1. Věrko MŇAM!!! Úplně slintám, už se také moc těším na borůvky. Semifreda jsou úžasné dortíky, také je ráda dělám. Vždy mají úspěch. Hezký den Anny

    OdpovědětVymazat
  2. Verusko, sbihaji se mi tady sliny..boruvek je tu hodne, ale ty ceske z lesa jsou nejlepsi..jinak tve kulinarske vytvory vypadaji uzasne..Nejaky recept na semifredu by nebyl? Preji moc krasne letni dny...Inka

    OdpovědětVymazat
  3. Borůvkové knedlíky - to je u nás TOP ... no a pak je taky všude fialovo :-))) ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Věrko, krásně jsi navařila a napekla - a strávníkům tedy moc chutná, není divu! Já v lese ještě nebyla, ale v sobotu jsme byli na Borůvkobraní v nedalekých Borovanech a zakoupila jsem i dvě zahradní borůvky, tak budu zvědavá... Semifreda vypadají báječně a také se přimlouvám za recept! Krásné letní dny přeji, Maru

    OdpovědětVymazat
  5. Věrko,
    také už jsme 2 x letos byli na borůvkách v lese :-)
    Koláč i kynuté knedlíky byli, Šíma se po nich může utlouct, stejně jako po malinách :-)
    Nebyl by tvůj recept na semifredo ? ;-)
    Krásné léto !

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.