pátek 30. ledna 2015

Tymiánový chléb - pečení na víkend

Tak tenhle recept mě nedávno zaujal na netu. A protože jsem měla trochu výčitky, že jsem delší dobu domácí chléb nepekla, pustila jsem se do toho.


Na receptík se můžete podívat buď zde
a nebo číst další řádky.

Budete potřebovat
60g droždí, 1 kostku cukru, 3 lžíce mléka na kvásek, 1kg hladké mouky, 3 lžičky soli, 2 lžíce tymiánu, 2 lžičky kmínu, 1 lžíce octa
2 snítky tymiánu na ozdobu ( ten jsem bohužel neměla ), voda a ocet na potírání
 
Z cukru, vlažného mléka a droždí nechejte vzejít kvásek.
 Mouku smíchejte s tymiánem, solí a kmínem, přidejte kvásek a postupně přilévejte vlažnou vodu s octem. Vypracujte hladké těsto, které necháte hodinku kynout.
Po vykynutí vytvarujte dva stejné bochníky. Na povrchu bochníku udělejte nožem řez a  vložte snítku tymiánu ( ale také nemusíte ) a nechte přikryté ještě půl hodiny kynout.
 Troubu předehřejte na 230 °C. Těsně před vložením do rozpálené trouby chleby potřete vodou a octem a prudce 5 minut zapékejte. Pak teplotu trouby snižte na 170 °C a chléb volně dopékejte asi 50 minut. Během pečení potírejte bochníky vodou a octem.
 Chléb je krásně voňavý a s lučinou a řeřichou opravdová mňamka.
 
 Pokud vyzkoušíte, určitě bude chutnat i vám.

Mějte krásný víkend.
 U nás opět chumelí, takže letos syn konečně absolvuje lyžařskou školu. Už má za sebou pár lekcí a docela ho to baví. Těším se až vyjedeme spolu.

Věra

10 komentářů:

  1. Věrko,tak chlebík jsem ještě nikdy nepekla....nenašla jsem odvahu,ale tenhle Tvůj mě láká:-)
    Hezký víkend,Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Vierka, niekedy piekla moja mama a babka ešte v takej veľkej peci a bol výborný. Ten Tvoj u mňa prebudil chuťové poháriky. S maslom a zeleninkou, mňamky.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  3. S tymiánem jsem ještě nezkoušela, ale mohla bych malý bochníček zkusit:-)))

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá moc pěkně :-) určitě vyzkouším, domácí chlebíky máme moc rádi :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Věruško, určitě ho vyzkouším! Vypadá skvěle a tymián miluji!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. ...hmmmm voní až sem...musím vyzkoušet...chléb jsem ještě nezkoušela...díky za typ...Věrka

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá dobře, to musím taky zkusit, díky...

    OdpovědětVymazat
  8. Zatím se mi žádný chléb nepovedl.. ten tvůj vypadá nádherně! :)
    Budu moc ráda, když se zúčastníš give away

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.