úterý 7. října 2014

Italské chutě

Hezký večer milé blogerky. Nestíhám, nestačím ... poslední dobou již tradičně :) . Stále je čím se doma zabavit ... vyrábím pár věcí pro kluky a nějaké podzimní dekorace ... snad se budu moci brzo pochlubit svými výtvory.
Ale dnes bych se s vámi chtěla podělit o jeden receptík. Nedávno jsem přečetla knížku od Evy Rýznerové - Říkal jsi TI AMO, která obsahuje spooooustu italských receptů. A některé, jež mě zaujaly jsem si uložila. 
A dnes došlo na první z nich. 

LINGUINE S CUKETOU A PROSCIUTTEM


Budete potřebovat:
100g linguine (placaté špagety) na osobu, 1 kávová lžička šalotky, 1 menší cuketa, 3 plátky prosciutta, olivový olej, strouhaný parmezán, sůl a pepř

Cuketu nejprve rozkrojíme podélně a obě půlky posolíme, aby se cuketa vypotila.
Na olivovém oleji zesklovatíme šalotku, přidáme prosciutto a cuketu nakrájenou na "hranolky", osolíme a opepříme. Směs necháme podusit. Ke konci k ní přidáme 2 lžíce vody, ve které se vaří linguine.
Hotové a zcezené linguine přidáme na pánev ke směsi a promícháme.
Poté už zbývá přidat jen strouhaný parmezán a opět promíchat.
A můžeme servírovat. 

Nám moc chutnalo. A dobrou chuť přeji i vám, pokud vyzkoušíte také.

Věra

8 komentářů:

  1. Ahojky Verusko..tyhle testovinky vypadaji uzasne..je tolik zpusobu jak je udelat tak proc varit jen klasicka jidla.Cuketa je uzasna a neni nad prave italske ingredience jako parmasan a prsut.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tohle je vaření podle mého gusta! Zní to fakt skvěle.
    Přeji hezký večer Věruško! Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Já se zrovna před pár dny vrátila z Itálie a úplně, Věrko, od vás z kuchyně zavanula ta vůně olivového oleje. Skvělý recept. Děkuji a zdravím :-)

    OdpovědětVymazat
  4. mňam, dostala jsem chuť dát si kousek Itálie :-) www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Věruško, hmmm... hned bych si porci dala :-)
    Měj se krásně a všechno nejlepší k svátku :-). Renáta

    OdpovědětVymazat
  6. Juj Věrko tedy a já mám hlad...tohle vypadá moc dobře a hned bych si dala :o) Měj se moc hezky a těším se nato tvé tvořeníčko :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  7. Věru ty mi dáváš. Tuhle mňamku bych si nechala líbit. Parmezán miluju. U nás poslední dobou lednice zeje prázdnotou, protože kolikrát zapomenu i nakoupit. :-( Přesně jak píšeš. Nestíhám nestačím. Ještě, že děti mají rádi krupicovou kaši. :-D Těším se na pokec. Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. Věrko takové dobroty mám ráda a těstoviny čím dál raději...KRÁSNÝ DEN , Šárka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.