středa 30. dubna 2014

Recept třeba na sváteční den

Hezký večer všem, kdo zůstali doma jako já ... ať již dobrovolně, nebo nuceně jako já. Vzhledem k PN jsem na tu dnešní slávu vyslala pouze mužskou část naší rodiny ... což jsou u nás vlastně 3/4, takže převaha. Pokud zrovna přemýšlíte, co nachystat v nadcházejících dnech k obědu, přináším jeden tip. 

KŘEHOUČKÝ PEČENÝ KRÁLÍK

Je to úprava, která moc chutná i manželovi, který až zas tak moc králíka nemusí. I když mi teď naposledy říkal, že to bylo asi tím, že ho dřív měli dost často.
„Furt králíka! Každej den máme králíka! - pamatujete


 A koho i přesto zajímá recept, tak vězte, že je potřeba:
králík - já měla na tuto příležitost nachystaná stehna (hřbety padly na svíčkovou), olej, 1větší cibule, 3stroužky česneku, 6 lžic kečupu, 3 lžíce hořčice, 1čerstvá paprika - já dávám dvě (jednu červenou a jednu žlutou), tymián nebo (bylinkové koření).

Králíka naporcujeme, osolíme a opepříme. Z obou stran osmahneme na oleji, aby se zatáhl. Vyndáme a do výpeku dáme na kolečka nakrájenou cibuli. Lehce osmažíme, přidáme česnek, kečup, hořčici a bylinky.Tento základ dáme do pekáčku, naskládáme králíka a nakrájenou papriku. Zalijeme mírně vývarem nebo vodou a pečeme asi 2hod. Během pečení otáčíme a podle potřeby podléváme. Podáváme třeba s rýži nebo bramborovou kaší.
(Recept jsem našla na MMB)

A mě nezbývá než vám popřát dobrou chuť a všem, které dnes letíte šťastný let.

Věra

12 komentářů:

  1. Věrko, mám na zítra připravená kuřecí stehna a tvůj recept se mi moc líbí, děkuji za tip a přeji pohodový večer a krásný 1. máj!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, tobě také krásný den ... Věra

      Vymazat
  2. Ahoj Věruško, vypadá to naprosto úúúžasně ...... se mi sbíhají sliny :-). Králíka bohužel nejíme, ale vyzkouším to s kuřátkem. Děkuji za tip na obídek. Pěkný 1. máj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, kdyžtak dej vědět, jak vám chutnalo. Krásný podvečer 1. máje ... Věra

      Vymazat
  3. Věruško mňamka :-) Já taky doma,doznívá mi chřipka,tak je lepší neriskovat !!! Krásný večer!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, brzké uzdavení. Já dnes mohla již pracovat na plno. Krásný prvomájový podvečer ... Věra

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Amélko i dobře chutná, vyzkoušej, pokud budeš mít příležitost. Hezký 1. máj ... Věra

      Vymazat
  5. Verusko..kralika miluji..je lehky,zdravy a chtny.Nejradeji ho mam na cesneku,cibuli..a mrkvy s bramborem.Tak jak ho vzdy delavala a dela moje maminka.Dekujem za recept a preji rychly prubeh nemoci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, děkuji ... dnes již neschopenka není, ale můj neduch je trochu trvalejšího rázu. Neschopenku jsem měla teď v akutní fázi, ale úplně dobré to asi už nebude. Obtíže se mi budou vracet. Marodím s kyčelními klouby.
      A králíka určitě vyzkoušej.
      Krásný 1. máj ... Věra

      Vymazat
  6. Ahoj Věruško, moc Tě zdravím! Králíka už jsem dlouho nedělala,možná taky pro ty vzpomínky...zase králík....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alis, tak toto je skvělá příležitost to napravit :)
      Krásný prvomájevý podvečer ... Věra

      Vymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.