pondělí 17. března 2014

Jen maličkosti

ale i maličkosti jsou důležitou součástí našich životů.
Když jsem koukla na datum posledního příspěvku, nechtělo se mi ani věřit - 17 dní, to je tedy opět řádná pauza. Věci se stále dějí, ale tak nějak nestíhám dokumentovat a některé nejsou ani k dokumentování.
Minulý týden bylo nádherně a tak jsem se konečně vrhla na zahrádku. Na podzim jsem si začala vyrábět bedýnkové záhonky, takže teď bylo potřeba dosypat je hlínou a něco málo již zasít. A také se mi začíná plnit můj sen o skleníku. Místo i skleník máme vybraný, teď už jen ho mít doma a může se začít stavět. A to jarní sluníčko mě již přemluvilo ke koupi macešek, bez kterých u nás prostě jaro není.
Letos pouze v této jediné barvičce.

Také jsem se konečně dostala k výrobě domácích  jogurtů z domácího kravského mléka (ne vlastního, kravku jsme si nepořídili, ani nepořídíme). Takže jsem nejdřív pasterovala a pak už míchala přísady na jogurt. Moc jsem se těšila na výsledek.
Korunu tomu nasadil manžel ... chvilku na mě koukal, když jsem stála u plotny a pak z něho vypadlo:
"jak tak na tebe koukám, není lepší si to koupit!" Co na to říct? Snad jen to, že nejde o to, kolik to dá práce, ale o ten pocit, že je člověk soběstačný. Že ne všechno musíme kupovat v obchodě.
A tak jsem upekla i další domácí chlebík ... tentokrát jsem přidala škvarky a smaženou cibulku.

Jen jsem ho ani neochutnala, protože jsem ho vložila do košíku s pochoutkami ze zabíjačky a odvezla ho mému taťkovi. Ale voněl krásně.
 V pátek jsem strávila příjemné ještě slunečné odpoledne u Lenky U. a dokonce se nám konečně podařilo seznámit i naše kluky. Takže máme další kamarády. A já další inspiraci ... Lenka mě domů vybavila svým domácím sýrem. A ten jsem tedy fakt zdokumentovat nestačila. Měl nějakou krátkou trvanlivost - manžel se do něho s chutí pustil, že jsem ho musela zastavit, aby mi také zbylo alespoň na ochutnání. Takže asi vyzkouším i domácí sýr - Lenka ho vyráběla s pomocí syřidla, já asi zatím zkusím variantu bez, kterou jsem viděla u Lenky včelky.
Zatím jsem vyrobila domácí lučinu a musím říct - dobrá byla.

A na úplný závěr vám ukážu, jedinou holčičí obyvatelku naší domácnosti, pokud nepočítám sebe.

Pěkně nám roste, už váží 24g a měří 23cm. A dělá mi radost, krom cvrčků již spořádá i nějaký ten salát, či pekingské zelí.

Mějte se krásně, já asi půjdu na chvíli na zahrádku.

Věra

18 komentářů:

  1. Ahoj Věruško,moc tě zdravím!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Věrko dlouho jsi tu nebyla,ale zato teď je na co koukat.Fialky mají nádhernou barvu.CHleba vypadá báječně,taky občas peču a jogurty super.Unás doma pro tohle taky nemají pochopení,nechápu...a slečna vypadá hezky :))) ...Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko děkuji za návštěvu i pochvaly ...
      Měj se krásně ... Věra

      Vymazat
  3. Věruško,a pak,že nic nestíháš...páni tolik věcí :) ...macešky vypadají moc krásně...letos bych chtěla něco na balkon,abych se mohla radovat i tam,když nemám tu zahrádku :)
    Měj se moc krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, děkuji .... jojo udělaj si to na balkoně krásné. A já se tě chtěla zeptat, jak to vypadá se zahrádkou a tys mi odpověděla i bez otázky :). To je škoda, ale ty máš stejně teď jiné starosti a radosti.
      Krásný den ... Věra

      Vymazat
  4. Vidno, že u vás doma sa ženská časť činí, či už v kuchyni alebo terárku :) Chlapi by si mohli vziať príklad :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Renatko, však oni se chlapi také činí ...
      Hezký den .... Věra

      Vymazat
  5. Ahojky Věruško. Nejdříve chci poděkovat za návštěvu. Bylo to super. Jinak tou sms jsi mě docela dostala. Když jsem si přečetla první větu, že ten sýr nemá dlouhou trvanlivost, tak mě polil studený pot, jestli nebyl zkažený. Potom jsem dočetla a rozesmála jsem se. Jsem ráda, že chutnal.
    A co jogurt jedli ho kluci? Jinak macešky jsem si přivezla v sobotu, ale ještě jsem je neosázela. Snad zítra nebo ve středu, abych měla taky tak hezké jarní truhlíky jako ty.
    Měj se moc krásně. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Leni, však já tě chtěla trochu napnout, jen doufám, že jsem tě nevystrašila až moc :) . No jogurt ... Vojta ochutnal asi 2 lžičky, Vašík už byl odvážnější, ale nejvíc jsem ho snědla já s manželem.
      Měj se hezky a brzy na viděnou ... Věra

      Vymazat
  6. Ahoj Věru,tedy ty jsi pilná!Fialky mám nejraději v této barvičce.Moc tě zdravím!Pa V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, děkuji za návštěvu .... posílám též pozdrav.
      Věra

      Vymazat
  7. Ahojky Verko, malickosti delaji nas zivot krasnejsim. Moc me zaujal chlebik. Recept by nebyl? Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  8. Věruško, s návratem do práce je to pěkný cvrkot, viď! Ale když stíháš zahrádku, chleba, kamarádku - houby zle :o)
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, no ono to s tou mou prací je od března trochu změněné... ale o tom třeba někdy příště. A nebo víš co, já ti písnu mejlík :) .
      Měj se krásně .... Věra

      Vymazat
  9. ahoj Věruško, jogurtíky no mňam taky bych ráda vyzkoušela jednou. a ty ještě chlebík a dokonce i sýr no lahůdky. Macešky jsou hezké, já letos asi ještě kytí mít nebudu na příští rok už snad -doufám ano a Agamka vám pěkně roste. M2j se hezky Pa M.

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den,

    Všimli jsme si, že máte spoustu chutných receptů na vašem blogu a chtěli bychom Vám představit naši novou webovou stránku http://www.vyhledejrecepty.cz/ kde si naši uživatelé mohou vybírat z více než 140 000 posbíraných receptů. Každým dnem narůstá návštevnoť strany.
    Na stránce jsme vytvořili také žebříček Tob blogů, kde najdete všechny přidané blogy a můžete přidat i ten Váš. My zkopírujeme všechny recepty a uživatelé je pak mohou nalézt pomocí našeho vyhledávače. Tím pádem se zvýší návštěvnost Vašeho blogu. Nemusíte se obávat, vše Vám nabízíme zcela zdarma.

    Vyhledejrecepty.cz má své sesterské webové stránky na celém světě. Budeme velmi rádi když se stanete součástí této velké rodiny.

    V případě že máte nějaké otázky obraťte se na nás.

    S pozdravem,
    Tunde
    info@vyhledejrecepty.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.