neděle 13. října 2013

Nedělní koláč

Hezké nedělní odpoledne ....
V pátek mi orazil balíček z BR s objednanými věcmi a mezi nimi i nová srdcová forma na koláč. Ani jsem se z něho moc neradovala, protože hlava byla plná myšlenek na to, jak špatně Vašík nese onemocnění jejich paní učitelky, ale hlavně paní učitelku zaskakující. Ovšem přes víkend se situace trochu zklidnila, snad to ten týden, který má být paní učitelka ještě doma nějak vydržíme. A aby jsme si obalili nervy, upekla jsem koláč v nové formě ... a použila nový recept.

Nedělní koláč
Takže pokud chcete vyzkoušet, postupujte následovně:
150g změklého másla ušlehat do pěny se 150g cukru, pak postupně důkladně vmíchat 3 vejce.
Nasekat  50g čokolády a 35g ořechů, kůru z 1 citronu nastrouhat, přidat 125g polohrubé mouky a 1 lžičku prášku do pečiva a to vše smíchat s vaječnou pěnou.
Formu o objemu 1,5 l vymažeme a vysypeme strouhankou a naplníme těstem. Pečeme na 175°C asi 55 minut na spodní poloze trouby.
Já pekla ze 2/3 dávky, protože mám menší formu.

Recept pochází u Norska a příprava je jednoduchá a výsledek stojí za to.

Mějte krásný zbytek víkendu ... Věra

21 komentářů:

  1. Věruško,tak to je super,že bude Vašíkova paní učitelka ještě "jen" týden doma uff i mě se ulevilo...bylo mě ho tak líto...pořád jsem na něj myslela...koláč vypadá super ...budu muset zkusit...děkuji ti moc za recept...
    Měj se moc krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, přiznávám, že mě spadl kámen ze srdce. Koláč určit vyzkoušej ...
      Krásný den ... Věra

      Vymazat
  2. Ahojky Věrko. Receptík vypadá lákavě. Když se mi to nevykouří z kebule, tak ho příští víkend vyzkouším. A Vašíkovi držím palečky. On to určitě zvládne a hlavně, že se původní paní učitelka brzy vrátí. :-)
    Měj se moc krásně. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, koláč je fakt dobrý ... přiznávám, že jsem to ani nečekala, kyž jsem ten recept našla. líbilo se mi, že ho mají upečený v srdcové formě, tak jsem do něj šla. A pak jsem si říkala, že je ho málo, byl hned pryč.
      Hezký den ... Věra

      Vymazat
  3. Zrovinka jsem si Verus rikala,jak jsem rada,ze jsem dvojcatka letos jete nedala do skolky,pripadaji me vzdy tak malinci,kdyz vidim ty deticky ve trech letech,ze najednou musi z tepla domova a to same me pripada,kdyz jdou do skoly,vim,jsem asi moc na to citove zalozena,ale sama jedna starsi zkusena ucitelka ze skolky me potvrzovala,ze pokud to lze,maji byt doma deti co nejdele,skoda,ze se skolou to nejde.Doufam,ze Vasikovi se ucitelka vrati co nejdrive.
    Jinak miluji severska jidla a recepty,takze urcite zkusim.Dekujeme

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo Kači, ten můj menší rarach je taky taková prďolka. Ale školku zvládá skvěle ... ale je to taky hodně tím, že tam některé děti již znal a chodil tam se mnou pro Vašíka a na besídky, takže nešel o úplně cizího prostředí.
      Ať koláč chutná ...
      Hezký den ... Věra

      Vymazat
  4. Mám moc ráda odzkoušené recepty a těším se i na tenhle, děkuji. A přeji brzkou pohodu :-) Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji a jsem zvědavá, jak bude chutnat.
      Hezký den ... Věra

      Vymazat
  5. Věruško, máš to pěkně načančané a koláč bude určitě báječný. Hezký večer Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anny, moc děkuji. Utěrky a ubrousek jsou také z pátečního balíčku, tak jsem je hned musela pověsit.
      Krásný den ... Věra

      Vymazat
  6. Koláč vypadá lákavě, hned bych ochutnala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeden kousek by určitě nestačil :)
      Hezký den ... Věra

      Vymazat
  7. Věruško, koláč vypadá dost dobře! Vašíka chápu, sotva si děti zvyknou na učitelku, už chybí. Ta naše nebyla ve škole hned začátkem září dva týdny a naše Adélka to taky těžce nesla. Tak to zvládněte! Pohodový nový týden! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adrianko, už je to snad lepší. Ale soused, který chodí s Vendou do třídy, se nám najednou rozstonal a jeho babička, co ho hlídá, říká, že na maroda moc nevypadá. Tak jsme se shodly na tom, jestli v tom nebude taky spíš ta psychika ze změny.
      Krásný den ... Věra

      Vymazat
  8. Nádherné Věrko, forma úžasná, receptík co nejdříve vyzkouším. už se na tu chuť těším. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji ... forma bylo takové mé dlouhodobé přání, které jsem si teď díky akci v BR splnila.
      Krásný den ... Věra

      Vymazat
  9. Věru držím palce at se Vašíkovi jeho paní učitelka brzy vrátí.Děkuji za recept.Hezký týden Pa Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru děkuji a vy se taky brzy uzdravte ...
      Hezký den ... Věra

      Vymazat
  10. Věruško, tyhle změny i naše děti těžce nesly! Tak se držte!
    Koláč si píšu, bude se hodit!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji .. snad tento týden ještě zvládneme a v pondělí se můžou děti radovat z návratu své milované učitelky.
      Krásný den ... Věra

      Vymazat
  11. Presne ako píše aj Helenka, to asi všetke menšie deti zmenu nesú veľmi ťažko :-( aj naše sa tak spravali. A koláčik, veľmi rada skúšam niečo odskúšané a keď tvrdíš že je dobrý skúsim ho aj ja :-) veď je nenáročný. Krásne dni prajem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.