pátek 5. července 2013

S chutí a vůní meduňky

Původně jsem tento příspěvek chtěla nazvat Jahodovo meduňkový mámení ... jenže na zahrádce nemám tolik jahod, stačí nám tak do pusy a na trhu bohužel tentokrát neměli. Takže zůstalo pouze u té meduňky.
Protože keřík na zahrádce narostl do úctyhodných rozměrů, pustila jsem se do výroby 
MEDUŇKOVÉHO SIRUPU
 Vyráběla jsem ho již vloni, ale asi ne moc dobře ... letos se povedl, má nádhernou barvu.
Krásně voní a ještě lépe chutná.
Dnes třeba s nektarinkouvým koláčem ...

 A když už ten můj dnešní příspěvek voní po bylinkách, což tak malá exkurze v mém zeleném koutku na balkoně.
Další keřík meduňky - ten je maličký, ale alespoň ho mám po ruce, když potřebuji lístky na ozdobu, či do pití.
 Koriandr ... také krásně voní
 Bazalka ... nezbytná pro můj oblíbený salát
 A bazalka ještě jednou ... jiný druh
 Tři druhy máty ... na mátový sirup také dojde
 Majoránka ... tu mám v několika květináčích.
Nějak se jí letos nechtělo růst, tak jsem pořád přikupovala. Konečně se jí daří.


Miluju tu vůni bylinek .....

Na závěr dnešního příspěvku vám musím moc a moc poděkovat za slova účasti pod minulým příspěvkem.
Vypadá to, že naše společné myšlenky našly správnou cestu.

Mějte krásný víkend ... Věra

A úplně bych zapomněla!!!
Ještě jsem vás chtěla pozvat na jednu akci, která se koná v Opočenském zámku
Takže, pokud to nemáte daleko, určitě neprohloupíte, když do Opočna zavítáte.

A to je dnes opravdu vše ....


14 komentářů:

  1. Věruško,to je fajn,že se ti letos sirup povedl...chuť musí být skvělá...a tvá bylinková zahrádka je super...to já jsem podle tebe žabař :-) mám jen petržel kudrnku a teď nově i mátu...měj se moc krásně a jsem ráda,že naše myšlenky našly správnou cestu...papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko nezoufej, však příští rok můžeš vysadit bylinek víc ... květiáč jim opravdu stačí, pokud netoužíš po bylinkové plantáži. A víš, že některé třeba ani nepoužívám tolik ... prostě mi stačí jen ta jejich vůně na balkoně.
      A děkuji ... Věra

      Vymazat
  2. Věruško, krásné fotečky a na ten sirup jsem dostala chuť. Nechceš neznalým dodat i recept??? Meduňky by bylo dost :( Tvé známé přeji brzké uzdravení a spoustu radosti z holčiček. Krásný večer, Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, děkuji moc a receptík jsem ti poslala do mejlu.
      Věra

      Vymazat
  3. Věruško, máš nádhernou bylinkovou zahrádku, která ti dělá radost. Fotografie jsou úžasné a inspirující.
    Mám radost, že společné myšlenky si našly tu správnou cestu....
    Přeji krásný a pohodový prodloužený víkend. Jarmila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarmilko, děkuji moc.
      A mé myšlenky teď směřují i tvým směrem ... Věra

      Vymazat
  4. Pěkná exkurze, sirup musí být lahodný:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, je výborný ... jestli máš možnost, určitě vyzkoušej.

      Vymazat
  5. Meduňku bohužel na zahradě nemáme, ale za to máty je požehnaně. Určitě by šel udělat i mátový sirup. Kouknu po recept. Super tip. Mějte se hezky L.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Věruško, na meduňkový sirup se také chystám :)Máš moc krásnou bylinkovou zahrádku :)

    OdpovědětVymazat
  7. Verus,tak mam asi ooobr ker medunky jako ty,mozna bych mohla i nasusit na zimu na caj.Moc se me libi,kolik bylinek druhu mas,je to parada,ja mam taky dost a jsem nadsena,jak nektere i krasne bile a fialove kvetou.
    Jsem strasne rada,pokud se ..tuky,tuk...maminka snad alespon krapitek uzdravuje,urcite to uz bude jen lepsi.

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Věruško,máš krásné bylinky.Já to v květináči pěstovat neumím.Meduňka mi letos nevzešla ale máty,bazalky,a balšánu do vaječiny i ostatních bylinek mám dost.VVše ale na záhoně.Také s nimi dělám co se dá.Čeho mám mnoho tak upletu vonné věnečky. Ahoj Daja.

    OdpovědětVymazat
  9. Věrko, krásně Ti bylinky rostou, já je mám na zahradě - ale majoránce a koriandru se letos nedaří ... Zkrátka i u nás jsou bylinky nezbytné! Pa Maru

    OdpovědětVymazat
  10. Věrko,Tvá bylinková zahrádka je tuze pěkná...taky je mám ráda,většinou suším na čaj
    Hezké prázdniny Jitka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.