středa 17. července 2013

Rybízová sezóna

je v plném proudu. A samozřejmě se nevyhnula ani mé zahrádce a kuchyni.
Mám jeden již letitý keřík, který snad plodí rok od roku více. A pamatuje toho již docela hodně. Jeho původní místo bylo na dědově zahrádce. Když děda před 21 lety zemřel a babička se stěhovala k nám, vzali si rodiče i některé kousky z jejich zahrady. Pak strávil několik let u mých rodičů, no a poté se přestěhoval ke mě. A pak mám ještě jeden stromkový, asi třetím rokem a letos byl poprvé nádherně obalený.
 Rybízová bublanina přišla vhod ...
 A něco také na výrobu sirupu ...
 Kynutý koláč s tvarohem a rybízem také moc chutnal ...
 A doufám, že stejně tak to bude i u sirupu, který jsem letos dělala poprvé ...
Nějaké lahvičky jsem rozdala po příbuzných, tak jsem zvědavá na jejich ohlasy ...
A něco také do mražáku, aby bylo na zimu a až dozrají ostatní suroviny ( borůvky, maliny a ostružiny ), tak na výrobu pečeného čaje ...

A co vy a rybíz, máte ho také rádi ... ?

Děkuji za návštěvu i milé komentíky a přeji krásné letní dny ... Věra

13 komentářů:

  1. Rybízu máme docela letos také hodně.Loni jsem z něj dělala marmeládu na linecké cukroví na vánoce a letos nevím co s ním.Šťávu mám bezovou tak váhám do čeho se pustit s rybízem.Keřík mi tu živořil asi tři roky a poslední dva konečně roste a sílí.Mrazák je dobrý nápad a počká tam na další ovoce.omalu zraje muchovník....krásné letní dny a těším se na další ukázky co se u vás děje:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Věruško,červený rybíz moc nemusím,ale od malinka miluji černý,jako dítě jsem si sedla ke keříku na zahradě a byla schopna sníst celý keř, kdyby mne neodehnali:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moja starká mala v záhrade ríbezle. Pamätám sa na tú vôňu, keď z neho varila lekvár. Teraz si mi pripomenula časy prázdnin, ktoré som tam trávila:)
    m.

    OdpovědětVymazat
  4. Ríbezle sme u rodičov mali veľa. Ocino robieval ríbezľové vínko. Ja zatiaľ doma nemám žiadny krík, ale určite si nejaký zaobstarám. Ríbezle sú veľmi svieže. Andrea

    OdpovědětVymazat
  5. Věruško, rybíz miluji a bílý ještě víc jak červený. U tety na zahrádce zbylo ještě pár keřů, které nasadila prababička, když přišla v roce 1945 do pohraničí. Měj se hezky Rija

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Věru, já rybiz moc nemusím, ale tchýně nám vždy přiveze, takže bublanina to zachraňuje :-)
    Přeji Ti krásné léto !

    OdpovědětVymazat
  7. koláček vypadá lákavě.já mám jeden keřík,zatím.a tak úrodu stačíme ozobat

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Věrko, tak tím příspěvkem si mi vytvořila úsměv na rtu... Já se totiž letos historicky poprvé za dobu, co nežiji s rodiči (a je to opravdu dlouho), rozhodla, že se také svezu na vlně zavařování :-) Začala jsem sirupem z bezu, pokračovala sirupy s meduňky, máty (pampelišky, mladé výhonky smrku a lípu jsem prošvihla, takže to příští rok), před 14 dny višňovou marmeládou a tento pátek budu okupovat červený, bílý a černý rybíz u našich na zahradě a pak z nich snad vyrobím taky dobrý džem a sirupek :-)) Tak drž palce. Ten Tvůj vypadá moc krásně :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Věruško, rybíz jsi využila dokonale :) u Nás bohužel ještě není zralý. Jinak ho dávám na koláč a nechávám si ho právě jako ty, do pečeného čaje.

    OdpovědětVymazat
  10. Jů, tak to už je rybíz pamětník:-))
    Z rybízu mám nejradši bílý, takže je jasný že toho máme nejvíc:-))
    Jinak dělám polotovary na šťávu do mrazáku. Vždycky se mi tak nějak stalo, že šťáva zkvasila, dělám nejvíc z černého rybízu a z ostružin. Rybíz ošťavnim, nacpu do krabic od mléka a strčím do mrazáku. Pak tu zmraženou kostku vytáhnu z krabice a položim na síto, které je položené na hrnci, a strčim do ledničky. No a z té mražené kostky mi do hrnce vykape nádherně čirá štáva. Doplnim cukrem a strčim do ledničky. Protože není vařená, zůstanou v ní všechny vitamíny. A když šťáva dojde, vytáhnu další mraženou kostku:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, tak to je opravdu skvělý tip. Začnu schovávat krabice od mléka :-)

      Vymazat
  11. Věruško,já zbožňuji domácí sirup z černého rybízu...moje teta ho dělá vynikající...už se těším až ho budeme mít :-) ...měj se krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  12. Miluji rybíz. Ty naše už odešly stářím a nové kvůli blízkosti lesa nesázíme. Ale to byla u vás úroda:-)!!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.