středa 24. července 2013

Když není chuť ...

... na teplé jídlo. A že v tomto počasí opravdu není, přijde nám vždy vhod nějaký zaleninový salát. A protože se mi dnes nechtělo na nákup, jediná použitelná zelenina v potřebném množství byl květák. A tak došlo na květákový salát.
Pokud máte chuť, tak si nachystejte:
 1 malý květák, který rozeberete na růžičky, vložíte do osolené vroucí vody, přidáte 4 kuličky nového koření, 5 kuliček pepře, 1 bobkový list a povaříte 5 minut. Scedíte, necháte okapat, pokapete šťávou z půlky citonu a necháte vychladnout.Pak přidáte 150 g sýra nakrájeného na kostičky, bílý jogurt smíchaný s 2 PL ochucené majonézy ( já dám obyčejnou a přidám trochu vegety). Jemně zasypete červenou mletou paprikou, na talířku obložíte plátky uvařeného vejce a posypete petrželovou natí.
K tomu jsem odpoledne upekla Focacciu podle Monči
... ve třech příchutích

A abych polechtala vaše chuťové buňky ještě víc, tak jedna inspirativní z nedávné večeře
celozrnné bulky a bylinkové máslo

A jedna ze zahrádky
moje pvní vlastní dýně ... už se těším až dozraje

Mějte krásný večer a děkuji za návštěvu ... Věra

9 komentářů:

  1. Věruško,to vypadá dobře...my dnes měly polévku-masový vývar s nudlemi,tak jsem ráda,že i Kubíčkovi chutnalo,můžeme jen tekutou a kašovitou stravu...zatím...než bude lépe...měj se krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  2. Věru, obdivuji Tě, jak to všechno stíháš. Já tak tak proletím nádheru ostatních a svoje vůbec nestíhám. Pěkné léto. P.

    OdpovědětVymazat
  3. Dýně krásná, Já na ty své chodím denně koukat a tahám je očima:-)))Loni ani jedna, letos opečovávám jak mohu.A jídlo,pečení můj obdiv, já jsem lenoch na vymýšlení a vaření.Musím mít vše rychle a jednoduše:-)))Ale inspiraci si asi vezmu.Krásné fotky, moc hezky se to čte a kochá:-)))Těším se na další:-))Lucka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Veru, květákový salát taky dělám, ale trochu jinak, s bramborem - květák a brambory uvařit na skus, ne moc hlavně květák, do misky, k tomu nakrájená na větší kousky cibule, u nás dáváme přednost hodně pažitky, trochu petrželky a zalít zamíchanou směsí z olivového oleje, balsamikového octu, trochu hořčice, sůl, pepř, a nechat vystydnout v ledničce. Ahoj Margit

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Ver,hmm,kvetakovy salatek vypada s vejci uzasne,my dnes nase oblibene italske testovinky primo z Taljanska s tomatovou omajdou a hovezim masickem a ty tve bulky,jejda,to musela byt taky dobrota,to pak fakt staci na dobre domaci pecivo jen maslicko,vse ostatni by byl hrich.

    OdpovědětVymazat
  6. Jé, samé dobroty dneska.... ty bulky s máslem bych si s chutí dala:-))

    OdpovědětVymazat
  7. juuj velke dobrotky si narobila :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, sbíhají se mi sliny. A k dýni gratuluju :D

    OdpovědětVymazat
  9. moc pěkné mě se líbí ta focaccia,do té bych se s chutí zakousla

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.