středa 27. března 2013

Což tak něco dobrého

Hezké středeční odpoledne. 
Již dlouho jsem nevložila žádný receptík. Takže je nejvyšší čas to napravit. A opět bude v akci domácí pekárna. Dnes pro nás připravila oběd i těsto na housky ke svačině. Těsto na housky jsem připravovala již dopoledne, tentokrát jsem se pustila do celozrnných. 
Potřebné suroviny:
Na těsto:
310 ml mléka, 2 PL oleje, 2 PL soli, 100g celozrnné žitné mouky, 400g chlebové pšeničné mouky, 2 KL droždí
 šikovný pomocník
 
Vytvarujeme houstičky, které necháme ještě 15 minut kynout.
 Potřeme vejcem a posypeme směsí semínek
Na posypku smícháme - mák, hrubou sůl, dýňová, slunečnicová a sezamová semínka
Pečeme zhruba 20 minut při 180°C.

A když byly housky v troubě nandala jsem do pekárny suroviny, ze kterých pro nás nachystala oběd.
Máte rádi vločkovou kaši? Já ano. A na MMB jsem našla celkem slušnou vychytávku, jak si ji připravit téměř bez práce.
Takže do  domácí pekárny dáte tyto suroviny:
1 litr mléka, 50g másla, 125g ovesných vloček, 1 vanilkový cukr, 3 PL cukru ( já dala dnes hnědý ), špetku soli
A zapnete program MARMELÁDA - pokud vám trvá stejně dlouho jako mě, můžete za 1 hodinu 20 minut servírovat na stůl. My dnes měli hotovo přesně v poledne. Jen jsem dělala z poloviční dávky - pro mě a Vojtíka.

Pokud jsem vás navnadila, nechte si chutnat.

Mějte krásný den ... Věra

14 komentářů:

  1. Věruško vypadají skvěle a určitě i skvěle chutnají!!!Krásný den!

    OdpovědětVymazat
  2. Věruško,vypadají lákavě...jen škoda,že domácí pekárnu nemám :-(...Měj se krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  3. Věrko, navnadila :-) Že bych se do nich zítra pustila?... Krásný den Anička

    OdpovědětVymazat
  4. Teplé a křupavé....Máš Veru krásně napečeno. Krásné Velikonoce a klukům pořádnou pomlázku. Věra

    OdpovědětVymazat
  5. Asi je na čase pořídit si pekárnu ;-)
    Věrko, krásné Velikonoce !

    OdpovědětVymazat
  6. Tak kaši bych si jedla asi sama a to ještě možná :o) rýžová dobrý, krupičná taky, ale k ovesné si stále nacházím cestu :o) ovšem houstičky, mno, tak to bychom si dali hodně líbit! Akorát bychom jich pro tu naší žravou famílii potřebovali tak nůši :o) díky za receptíky a hezké odpoledne! L.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásně vypečené houstičky -určitě vyzkouším :-))Iva

    OdpovědětVymazat
  8. Jé, Věru, já dneska pekla k čočkovce chlebové čtverečky, a jsou tam dva...Tvoje houstičky vypadají parádně (jen nemám takového pomocníka) a kaše, to je tedy super vychytávka!
    Hezký večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Už mě to bere!!!Jak tak serfuji po severských blogách všude domácí pečivo o chlebíčku ani nemluvě!!!!Není nad domácí!Tak to bývalo za starých časů a už je to tady!Jsem moc ráda,vždyť upečenou lásku může dát jen máma!!!Díky za recept !Daja

    OdpovědětVymazat
  10. Vierka, vypada to skvele, urcite vyskusam dakujem za receptik ste sikulkovia obaja ...prajem Vam pekne sviatky...
    M.

    OdpovědětVymazat
  11. Věruško už jsem dlouho nic nedělala v mé pekárně a tak ted bych už ji mohla zase oprášit :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  12. Věru, vypadají hříšně mňamkózně. Děkuju za recept.
    Užijte si Velikonoce a bohatou pomlázku.
    Ahoj. Lenka

    OdpovědětVymazat
  13. Obojí si ukládám a časem vyzkouším. Děkuji! Pěkné velikonoce! :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Věruško, houstičky vypadají krásně a voní až ke mně!!!! Díky za receptík, určitě ho vyzkouším. Přeji požehnané a krásné Velikonoce. pa Jitka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.