čtvrtek 14. února 2013

Oči pro pláč

Většina z vás dnes slaví svátek Sv. Valentýna a mě zbyly jen oči pro pláč.

Kdo sleduje můj blog, ví, že Vojtíkovi buou v květnu tři roky. Měl to být měsíc, kdy se po 7 letech opět zařadím do pracovního procesu. Ještě začátkem roku to vypadalo slibně. Měla jsem přislíbenou práci. Jenže v době pobytu v nemocnici s Vojtíkem, jsem měla telefonát od zaměstnavatele, že bohužel došlo k dosti razantním změnám. Místo nástupu mě tedy čeká výpověď.
No člověk by se s tím asi tak nějak smířil, jen kdyby zaměstnavatel byl alespoň trochu vstřícný. Sice jsem dostala na výběr mezi dohodou a klasickou výpovědí, ale i to je teď už jedno.
Původně jsem si zjistila, že výpověď bych měla dostat až po Vojtíkových narozeninách, neboť mě chrání RD. Jenže zaměstnavatel mi dává výpověď z důvodu uzavření odloučeného pracoviště, na kterém jsem pracovala - k němuž došlo před dvěma lety. Tenkrát mi výpověď nedali, protože jsem projevila zájem pracovat v organizaci nadále, i když na jiné adrese. Prosila jsem je tedy o jedinou věc, a to o výpověď v březnu, aby mi výpovědní lhůta běžela do konce května. To by mi na pracáku zajistilo výpočet podpory z průměrného platu.
Jenže je to nezajímá, nebudou na to brát ohled. A to, že mě odsuzují z podpoře 3600 Kč první dva měsíce, 2900 druhé dva, 2600 pátý měsíc je jim putna.
Kdybych měla v dohledu jiné zaměstnání, tak by mi to bylo taky jedno, jenže není. Pro ně to je blbejch 13 dní, po které bych byla zaměstnaná.
TO PO NICH CHCI OPRAVDU TAK MOC !!!
Paní ze mzdovky, která mi dnes volala se prý ještě zkusí poptat u šéfa, ale velké naděje si dělat nemám.

Takže tu jen sedím, brečím ... a brečím. A také se svěřuji vám, protože doufám, že se mi tím alespoň trochu uleví.
Mám tu od dopoledne pootvíraná okna s vašimi blogy, ale nějak nevím, jestli se k vám vůbec dostanu ...

Věra

Mějte lepší den, než mám já ...

38 komentářů:

  1. Verusko, to je teda pakarna, bodaj by ho porantalo sefa jedneho neustretoveho. Nic sa neboj ono sa to vzdy nejako utrasie a mozem ti potvrdit, ze bozie mlyny melu pomali ale isto. Jemu sa ta neochota raz vrati. Viem, lebo moja mamina ked bola zamestnana a zistili jej rakovinu, chcela robit aspon na polovicny uvazok a tiez jej sef vysiel bohovskyv ustrety a dal jej vypoved. Teraz je chory aj on a tiez ma rakovinu. Takze tak. Neviem ci som ti zlepsila aspon trochu den, maj sa dobre a neplac:) pa Renata

    OdpovědětVymazat
  2. Věru to je mi líto, ale všechno zlé je pro něco dobré (na tom něco fakt je) a třeba na Tebe čeká nějaká krásná příležitost. Přeju ať je brzo líp. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Držím palce. Třeba se něco naskytne.

      Vymazat
  3. Věruško, to je opravdu nepříjemné. Taková nevstřícnost opravdu zamrzí. Ale třeba to nebude tak horké,jak to momentálně vypadá. Moc Ti držím palečky.

    Andrea

    OdpovědětVymazat
  4. Verko,
    to me mrzi. Vis, ja to mela podobne, akorat mi to rekli hned co jsem prisla s tim, ze jsem tehotna :o( Vim, ze je ti ted ouvej, ale taky vim, ze se otevrou jina vratka a bude zase lepe. Moc verim v to, ze ti v praci vyjdou vstric... Preji Ti presto krasneho Valentynka s tvou krasnou rodinkou, Katka

    OdpovědětVymazat
  5. Věruško, snad to dobře dopadne.
    Můj zaměstnavatel reorganizoval během mé MD, takže taky momentálně hledám práci.
    Hlavně, že jste všichni zdraví.
    Snad se ti brzo podaří najít něco lepšího ;)
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  6. Věruško,
    neplač!
    Já vím, je to nepříjemné, ale lidi nezměníš a šéfovi nevysvětlíš!
    Jak píšou holky, určitě na tebe čeká nějaká jiná lepší pracovní příležitost!
    Jsi velmi zručná,tak třeba v této oblasti.
    Já během MD chodila vypomáhat, abych o práci nepřišla a nakonec jsem byla přeložena na jiné podřadné místo :-(
    Našla si na inzerát jinou, uspěla, dala výpověď a od té doby se mi otočil život naruby!
    A teď jsem šťastná a spokojená jak v práci, tak ve vztahu!
    Krásného Valentýna!

    OdpovědětVymazat
  7. Věrko, je to hodně smutné, když se dělají naschvály a přitom stačí tak málo - porozumění a ochota, ale věřím, že vše zlé je pro něco dobré a určitě se Ti podaří najít jinou, lepší, práci.
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  8. Věru, nevěš hlavu bude líp ... určitě. Hlavně že jste zdraví a to ostatní nějak dopadne.
    Měj se dobře Věrka

    OdpovědětVymazat
  9. Vierka, nerozumiem vašim zákonom, ale nevzdala by som to tak ľahko, popýtaj sa ešte nejakého právnika. U nás sa teda výpoveď ráta až po skončení materskej dovolenky. Drž sa!

    OdpovědětVymazat
  10. Věru držím palce a přeji hodně sil.Pa Věra

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Věruško,moc Tě zdravím! Zaměstnavatel Ti opravdu nenachystal pěkný dárek! Držím palce!!§

    OdpovědětVymazat
  12. Věru ještě já:-)ptala jsem se manžela,zda ti můžou dát výpověd na tvém pracoviští,když ditě nedovršilo 3 roky,prý ne a pokud ti ji dají máš nárok na odstupné!Zkus se ještě někde zeptat.Třeba jsem trošku poradila:-)Pa

    OdpovědětVymazat
  13. Věrko soucítím s tebou a budu na tebe myslet v modlitbě. Umím si představit, že toje těžká životní situace, my byli leta bez práce a už bych to nikdy nechtěla zažít. Přeji ti, aby se přece jen něco našlo a zatím se snaž využít ten čas s dětmi. I když je to vynucené, ale je to čas k nezaplacení. heůzký den. s.

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Věruško,myslím,že v době řádné mateřské Ti výpověd dát nemůžou a pokud zaniklo Tvé pracoviště a nemají pro Tebe jinou práci určitě máš nárok na odstupné.Měla by ses na to zeptat na úřadu práce je právník pro nezaměstnané,ale je lepší si najít svého nezaujatého tzv.pro pracovněprávní vztahy.Určitě nepodepisuj dohodu,tím se všeho vzdáváš dobrovolně.Neplakej,život mne naučil,že vše špatné se v dobré obrátí.Někdy to trvá déle ale o to je to pak lepší!a ČAS,který díky tomu strávíš s dětmi,je nenahraditelný.Přeji Ti pevné nervy a aby se Ti vrátil úsměv!Tvoje děti vycítí,že jsi neštastná a to není dobré!

    OdpovědětVymazat
  15. Věrko, asi bych jen opakovala to, co už napsala děvčata přede mnou. Věřím, že to hodně zamrzí, ale hlavu vzhůru, třeba to bude krok k něčemu novému a lepšímu. Ale ať tak či onak, nejsem právník, ale v této oblasti se trochu pohybuji a jsem přesvědčená o tom, že Ti zaměstnavatel nemůže dát výpověď během doby, kdy se staráš o dítě mladší 3 let a jsi na rodičovské dovolené. Rozhodně bych nepodepisovala žádnou dohodu - jak už tu někdo psal, dobrovolně by ses vzdala odstupného, na které máš nárok, pokud Tvé místo bude zrušeno z organizačních důvodů či nadbytečnosti! (pokud tedy nemáš smlouvu na dobu určitou, což nepředpokládám) Obrať se na právníka - klidně bych využila i služeb ÚP či nějaké poradny na internetu či přímo ministerstvo práce a sociálních věcí přes jejich kontaktní mail. Existují i občanské poradny, ale s těmi nemám zas tak dobrou zkušenost. A ani ten "nezaujatý" právník není jistota. Kdysi jsem se soudila se svým prvním zaměstnavatelem a všechno jsem si musela nastudovat sama a doslova právníkovi naservírovat na stříbrném podnose. Hodně právníků - advokátů dělá všechno - od rozvodů, přes kupní smlouvy po pracovně-právní věci. Znají tak problematiku jednotlivých oblastí jen povrchně. Hlavně to nevzdávej. Mně se to kdysi vyplatilo.

    OdpovědětVymazat
  16. Verus,delala jsem ve mzdovce a urcite nepodepisuj dohodu,nebo prijdes o odstupne nekolika mesicu,tedy alespon za mne to tak bylo,na dohodu ti nedaji zadne penize.A taky si myslim,jsem si temer jista,ze behem RD ti vypoved dat nemohou,pokud tedy zruseni pracoviste neni nejaka vyjimka,uricte se poptej na UP,myslim,ze tam jsou pravnici nezaujati a kdyz,tak spise jsou pri zamestnancich.Nedej se.

    OdpovědětVymazat
  17. Holky děkuji za podporu, už je mi trochu lépe. Dohodu jim rozhodně nepodepíši, to už jsem jim řekla. A tu výpověď dostat mohu - právě pro zrušení pracoviště, i přesto, že to jsou skoro dva roky. Už od minulého týdne jsem v kontaktu s jednou paní, která tomuto problému rozumí. Právě proto jsem po nich žádala alespoň ten březen. Abych měla těch 13 dní pracovní poměr, přestože vlastně již ve výpovědní lhůtě. Na pracáku bych pak měla lepší podmínky pro přiznání podpory. Když skončí výpovědní lhůta již v dubnu, je to horší.
    Odstupné mi slíbili, tak to snad dodrží - to bych se vážně už nedala.
    Asi se budu muset prostě přeorientovat v oboru. Jinak se totiž v našem kraji nechytám. A bude nás takových víc, chystají totiž velké propuštění.
    Naplňuje mě teď taková beznaděj, co bude. O místa v mém oboru teď bude velká poptávka. A pracovních míst málo.
    Ještě jednou velké díky a určitě dám vědět, jak jsem dopadla.
    Jsem ráa, že jste tu ....

    OdpovědětVymazat
  18. Drahá Vierko, aj mne je to veľmi ľúto čo sa Ti stalo a presne viem ako sa cítiš, prešla som tým tiež :-( ale ako píšu dievčatá možno to bude ta Tvoja lepšia príležitosť začať niečo nové, ktovie...nestrácaj nádej. Prajem veľa, veľa šťastia

    OdpovědětVymazat
  19. Věruško, moc Ti držím palečky, ať se vše v dobré obrátí !Mám také podobný, i když jiný problém-manžel mi před vánocemi sdělil, že dal výpověď z práce :( Už psychicky nezvládal stresové situace...já jsem z toho taky hrozně nešťastná :( Není nejmladší a práce v našem okrese není téměř žádná...Od března nás čeká moc těžké období...tak nám oběma přeji, ať si můžeme brzy napsat, že se na nás usmálo štěstí!!!

    OdpovědětVymazat
  20. Vieruska, neboj sa ja si myslim ze vsetko dobre dopadne !!!.... je to velmi tazke, kazdeho z nas to urcite aspon raz v zivote postretlo, akakolvek vypoved je nerpijemna..neplac vzdy sa nejake riesenie najde uvidis ...ja si vzdy poviem, ze vsetko zle je na neico dobre ..drzim paluchy ,utri si slzicky,poztivne myslenie a snad ich nieco osvieti a bude fajn !!!
    cmuk
    M.

    OdpovědětVymazat
  21. Věru, ve stejné situaci žijeme s mužem už od října,kdy firma zkrachovala. Jelikož vše řeší správce konkurzní podstaty, podporu mám jenom já a to 2.300,-Kč. Skončila jsem o měsíc dřív. Manžel nemá od října výplaty, úspory se rapidně tenčí. Každopádně naděje na novou práci je v oblasti snů, nové firmy vznikají minimálně, šance je spíš přes známé. Za ten čas jsem poslala mraky životopisů, obešla snad celé město a okolí. Ale třeba je to u vás jiné, tady je to v pr...Shrnu to, takový pocit nemohoucnosti a neschopnosti jsem ještě necítila. Určitě se dojdi zeptat přímo na Úřad práce, jedině oni vědí, co zaměstnavatel smí a poradí ti. Já s nimi mám dobrou zkušenost.Držím ti pěsti a posílám svůj příběh pro inspiraci, že může být mnohem hůř. Neustále si opakuj, hlavu vzhůru, bude líp. Protože nejdůležitější máš, zdraví, zdravého muže a kluky a o to jde především.Opatrujte se, Radka

    OdpovědětVymazat
  22. Věruško,to je mi moc líto...ale nedej se a bojuj...určitě to musí jít nějak zařídit...držím ti pěsti...a už neplakej a užij si aspoň trošku krásného Valentýna...papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj Vierka, tak to mi je ľúto, viem čo to je nemať prácu a byť na úrade práce, ja som bez práce už rok, je to bieda čo ti poviem ale prajem ti aby si si našla niečo pre seba, možno je u Vás viac pracovných príležitostí ako u nás na SVK. Prajem ti veľa šťastia...Nellie

    OdpovědětVymazat
  24. Věrko,je to smutné...člověk se cítí naprosto bezmocný...někdy mi připadá,že slušných lidí nám tu nějak moc rychle ubývá...říká se,že všechno zlé je pro něco dobré...a tak dobré určitě přijde...hlavně,že jste všichni zdraví a máte se rádi,to je vždycky to nejdůležitější.

    OdpovědětVymazat
  25. Věrko, pokud ti to pomůže, tak v tom nejsi sama. Bohužel, spousta ženských se nemá kam po rodičovské vrátit, protože je zaměstnavatel nechce. Je mi líto, že ti nechtějí ani vyjít vstříc s těmi termíny. Obávám se, že je to schválně, abys přistoupila na dohodu a nemuseli ti vyplácet odstupné.
    Vím, že to s člověkem zamává, ale jsou na světě i horší věci.

    OdpovědětVymazat
  26. Moje milá Věruško, to je mi tak líto... v této době si nikdo není jist ničím... měla jsem to štěstí a po mateřské se na svoje původní místo vrátit mohla, ale také mnoho nechybělo... také si myslím, že Tě do toho způsobu výpovědi tlačí jen proto, aby Ti nemuseli dávat odstupné, na které máš ze zákona nárok. Až se vypláčeš, zdravě se naštvi a rozhodně jim nic neusnadňuj. A pokud to bude nutné, obrať se na pracovní úřad rovnou, s žádostí o pomoc s vypečeným zaměstnavatelem. Snad budeš mít štěstí na úředníka, který Ti s tím pomůže. Držím palečky, aby se všechno dobře vyřešilo a neměla jsi jiný důvod k pláči než smích :o) papa, L.

    OdpovědětVymazat
  27. Věruš, naděje umírá poslední:-)! Hezky si dnes pročisti hlavu a pak budeš mít jasněji, jak na to. Přeji Ti, hezký večer s láskou:-D

    OdpovědětVymazat
  28. Věručko tenhle stát je postavený jak já říkám tak trochu na palici a ještěě pořád-pro mě dost nepochopitelně-je spousta lidí,kteří se žel bohu jako lidé nechovají....Moc mě to mrzí,moc ráda bych ti pomohla,jen nevím jak....Vím,ale jaké to je mít tak málo korunek já mám mateřskou na 4 roky-musela jsem-neměla jsem na výběr a mám měsíčně jen 3600,- a je to děs....

    OdpovědětVymazat
  29. Věruško, je mi to líto! Je to všude stejné, nevstřícnost, neochota, výpověď, práce žádná. Za necelý rok mě to taky čeká. Musíme to brát z druhé strany. Máš krásné kluky, aspoň si je můžeš užívat delší dobu. Držím palce, ať to dopadne lépe než to teď vypadá. Adriana

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj Věrko, i mě zrušili místo během mateřské dovolené. Výpověď jsem ale dostala až po jejím uplynutí a ač jsem přistoupila na dohodu, dostala jsem i tři měsíční platy jako odstupné. Překvapuje mě, že je tohle vůbec možné. Možná by v tomto případě stálo za to zeptat se nějakého odborníka na pracovní právo, na co máš skutečně nárok a co si zaměstnavatel prostě nemůže dovolit. Často zaměstnavatelé počítají prostě s neznalostí zaměstnanců. Přeji Ti, ať se Ti brzy daří líp.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  31. tiez si myslim, ze sa oplati najat pravnika Verus...drzim silno palce a neboj, nakoniec sa vsetko na dobre obrati, uvidis

    OdpovědětVymazat
  32. Věru, ty si tedy měla den! Doufám, že ses vyplakala a je ti líp! Holky už napsaly asi všechno, rozhodně konzultuj s někým, kdo pracovnímu právu rozumí! Pevně věřím, že tahle nepříjemná situace tě nakonec dostane někam, kde budeš spokojená!
    Moc tě zdravím, drž se, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  33. Milá Věruško,máme tě moc rády ale nejde pomoci.Pokud možno zajdi se poptat na pracák jestli by se ta situace nějak nedala zvládnout lépe,jde o pár dní.Nejde ty dny nějak doplatit? Oni v tom umí chodit, dnes se musí bojovat a to tvrdě!Zdravě se naštvat a jít za svým.Zažila jsem si také své když jsme s manželem stratili oba najednou práci a doma 4 děti a dhuh.Dělali jsme oba v jednom podniku a ten se rušil....Přežili jsme to jen tak,že pomohla rodina....Moc Ti přeji aby jsi našla práci!!!Daja

    OdpovědětVymazat
  34. Věruško je mi to moc líto co se Ti stalo, dnešní doba přeje jen cigánům Ti dostávají peněz a nikdy v životě nedělali, a jsou to velké peníze,tak kde jsme to? Zákony platí pro všechny stejně,jen se nedej poraď se s právníkem, a nebo se přihlas do toho pořadu v televizi na Primě reportéři na vaší straně,nesmíš se nechat bojuj.Budu držet palce. Luďka

    OdpovědětVymazat
  35. Věru, máš z vela jistě nárok na odstupné, neboť je výpověď dána ze strany zaměstnavatele a to z organizačních důvodů § 52. Nepřistupovala bych na dohodu, ale žádala bych klasickou výpověď. Protože každá dohoda je pa problém z ÚP. Vím o čem mluvím. Pokud dostaneš klasickou výpověď dle zákona běží lhůta 3 měsíců k ukončení prac.poměru. Pokud bys přistoupila na dohodu tato lhůta není. A ty přicházíš o spoustu výhod. Mám to za sebou před 10lety. Mluvím z vlastní zkušenosti.Chce to jen jedno, být nekompromisní. Děláš to pro sebe a Tvoji rodinu. Věrka

    OdpovědětVymazat
  36. Věruško, je mi to líto, ale bohužel tohle je v dnešní době normální... Nám v práci vyhrožují, že budou snižovat třídy, že mají plno jiných uchazečů o zaměstnání a že může být vlastně vůbec rádi... Politika zastrašování.
    Na dohodu bych opravdu nepřistoupila, ať dají výpověď a Ty pak můžeš jít na úřad práce.

    OdpovědětVymazat
  37. Věru je mi to líto, že je někdo takový sobec a darebák. Drž se a ať brzo najdeš lepší práci která tě bude bavit..

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.