čtvrtek 7. února 2013

Loupáky a sýrová roláda

Krásné čtvrteční dopoledne. V minulém příspěvku jsem vám slíbila něco málo z naší kuchyně. A dnes plním svůj slib a přináším vám dva recepty. Ten první na loupáky - sladké rohlíky a druhý na sýrovou roládu. No není to nic světoborného, ale třeba vás alespoň trochu navnadím k mlsání.

Loupáky patří k našim oblíbencům ... tak proč je nezkusit upéct doma. Po úspěchu rohlíků podle Helenky, jsem se s chutí pustila i do těchto. A určitě jsem je nepekla naposledy! Pár jsem jich dovezla i našim a musím říct, že mi udělala radost mamka, když prohlásila, že jsou lepší než kupované.
Pokud jsem vás navnadila, tak vězte, že budete potřebovat:
200 ml mléka
1 žloutek
70g rozpuštěného másla
1 KL soli
1 KL citronové kůry
100g cukru ( já dala pouze 75g a myslím, že to stačí )
450g hladké mouky
2KL sušeného droždí

Suroviny dáme v uvedeném pořadí do domácí pekárny a zapneme program Těsto. Z hotového těsta vytvarujeme rohlíky, které necháme ještě asi 20 minut na plechu kynout. Nakonec potřeme vajíčkem a posypeme mákem a šup s nimi do trouby. 

S máslem a čajovým želé - fantastická snídaně či svačina.

Druhý recept, je spíše pro nás dospěláky. Tedy alespoň u nás tím kluky rozhodně neuctím. Poprvé jsem tuto roládu jedla u našich sousedů a moc mi chutnala. Snad se na mě soused nebude zlobit, že se o ni podělím s vámi.
A co budete potřebovat:
plátkový sýr, salám - 2 druhy, pomazánkové máslo, majolku, olivy ... pečící papír
Jak na to:
Na pečící papír rozložíme plátky sýra, tak aby se překrývaly ...  šup s nimi do rozpálené trouby a počkáme, až se plátky spojí. A z trouby ven. Je to chvilička.
Když sýr vychladne, poklademe plátky šunky ( či jiné uzeniny podle chuti ), poté potřeme pomazánkovým máslem, které jsme smíchaly s trochou majolky - nesolím, nepepřím, ale záleží na vás, jestli máslo nějak ochutíte. Pak posypeme nakrájenými olivami a překryjeme další vrstvou salámu - např. vysočinou. A pak již pouze srolujeme a dáme do lednice ztuhnout.
Po ztuhnutí nakrájíte na plátky a dáte na pečivo. K tomu dobré vínko a úspěch je zaručen.

Dobrou chuť!

Děkuji za návštěvu a za krásné komentáře.

Věra

33 komentářů:

  1. výborné recepty! lúpačky rozhodne pieť nebudem, poznám sa, zožrala by som celý plech sama. roládka je super, píšem si!
    vyskúšaj aj: zmieša sa kyslá smotana s taveným syrom, do toho na kocky šunka, kyslá uhorka, hrach/kukurica a striedka z vydlabanej bagety. bageta sa naplní, obalí v potravinovej folii a na par hodin zachladit. potom na kolieska. je to brutalne žravé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, ten tvůj recept vypadá skvěle, určitě vyzkouším ....

      Vymazat
  2. Věruško, děláš mi chutě. Moc děkuji za recept, hned o víkendu vyzkouším. Manžel má narozeniny. Krásný den Rija

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Vierka tak tie lupaky urcite vyskusam, vyzeraju skvele a syrovu roladu tu som uz aj ja robila :) Pekny dnik, Nellie

    OdpovědětVymazat
  4. Vieri, rohlíky aj u nás idú na dračku, ale bohužiaľ som ich nikdy nerobila, len kupovala. Teraz to napravím a skúsim podľa Tvojho receptu. Dúfam, že to pôjde aj keď nemám domácu pekárnu. Roládku syrovú robievam, ale s iným postupom. Ten Tvoj je jednoduchší, tak si to zmením. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, určitě to půjde i bez pekárny ... jen bych asi dala víc droždí, jak jsem psala Klárce níže.
      Hezký den ... Věra

      Vymazat
  5. mňaaaaam toto by som si dala na raňajky :)

    OdpovědětVymazat
  6. Věruško ,mám ráda recepty od blogereček ,zdají se mi nejlepší!Také Tvoje příležitostně vyskouším.Na neděli udělám tu sýrovou roládku,dělám jí také ale každý to dělá jinak!Momentálně sháním recept na chléb pečený v troubě!Někdo to měl na blogu,ale nemohu to najít. Kdybys náhodou věděla písni,prosím.Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dajo, chlebík jsem dnes také pekla a je tedy mňomózní - jukni k LenceH. - Fizule - http://fizule71.blogspot.cz/2013/01/vune-vpravde-chlebova.html

      Vymazat
  7. Věrko, mňam, mám chuť na oboje. Roládu dělám, loupáky vyzkouším. A ten předchozí medvídek se Ti taky moc povedl. Pěkné dny. Slávka

    OdpovědětVymazat
  8. Jů to vypadá dobře a jedle!

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam loupáky :) Jen nevím co znamená zkratka KL...já znám jen ČL-čajová lžička a PL-polévková lžice :)Jinak strašně ráda vyzkouším :)
    Krásný den Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni ... KL jako kávová lžička - je to vlastně to samé co ČL, já jsem zvyklá to používat takto. Tak ať chutnají ...
      Hezký den ... Věra

      Vymazat
  10. Mňam, mňam ... určite to vyskúšam . U nás sladké pečivo ide vo veľkom :)
    Syrovú roládu som ešte neskúšala, musím to napraviť .
    Pekný deň :)

    OdpovědětVymazat
  11. Mńam, už se těším na loupáčky. Rohlíky si už také nějaký čas peču svoje.

    OdpovědětVymazat
  12. Věruško, loupáky vypadají parádně! Hned jdu vyzkoušet...Sýrovou roládu taky dělávám a většinou bleskovou rychlostí mizí! Hezké odpoledne! Adriana

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Věruško, recept na loupáky si hne dopíšu a už se těší, až je vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  14. Věruško jsi POKLAD!!!!!!!Díky,u mne to zítra bude jak ve velkém pekařství!!!!Budu péct Tvé rohlíčky a také chlebíček!!!!To bude mňamka!!!!!!Daja

    OdpovědětVymazat
  15. Jéžiš, takových dobrot, já si tu slintám do klávesnice jak bernardýn! Jdu si dát aspoň tu kupovanou housku ze včerejška... papa, L.

    OdpovědětVymazat
  16. Věruško, loupáky vypadají skvěle, myslím, že smetu prach z pekárny...

    OdpovědětVymazat
  17. Věruško,tak loupáky frčí i u nás...zatím kupované a náš Junior má rád jen z jedné pekárny,jeho mlsný jazýček pozná,že je to jiný:-)...ráda bych tenhle recept vyzkoušela,ale nemám pekárnu...jde to nějak i bez ní?Zatím ti moc děkuji za odpověď a přeji ti pěkný večer papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, já myslím, že by to šlo i bez pekárny ... jen bych asi použila víc droždí ( dala bych 1 sáček sušeného od Dr. Oetkra na 500g mouky )- do pekárny ho prý není potřeba tolik, takže pokud bude těsto kynout mimo pekárnu, zvýšila bych množství.
      Dej vědět, jak jsi uspěla u malého ...
      Hezký den ... Věra

      Vymazat
    2. Věruško,koupím droždí a vrhám se na to,třeba malému zachutnají...moc ti děkuji za recept...měj se krásně a přeji ti pohodový víkend...papa K.♥

      Vymazat
    3. Věruško,ještě prosím tě...mléko vlažné,cukr krystal?A musí tam být ta citronová kůra?Zítra se chci do nich konečně pustit tak ať vše vím dopředu:-)...děkuji za odpověď...papa K.♥

      Vymazat
    4. Klárko, písla jsem ti na email ...

      Vymazat
  18. Věruško, loupáčky si píšu, neznám a určitě vyzkouším! Za to roládu dělám, je trochu jinak plním, většinou uzený losos, lučina s trochou kopru.
    Měj hezký večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ten tvůj receptík na roládu vypadá luxusně ... díky za tip.
      Hezký den ... Věra

      Vymazat
  19. Věruško! Oba recepty vypadají bezvadně, opisuji a děkuji!

    OdpovědětVymazat
  20. Téda to jsem nečekala, že vás tak nadchnu ... mám z toho radost.
    Všem přeji hezký den ... Věra

    OdpovědětVymazat
  21. Loupáčky vypadají nádherně! A mě se zrovna nedávno pekárna rozbila...

    OdpovědětVymazat
  22. Věruš skvělé recepty--i já děkuju :o) Martina

    OdpovědětVymazat

  23. Věruško, moc děkuju za recept! Dneska už si pochutnávám.
    Loupáky jsou fakt výborný! Doporučuju!

    Wiera

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.