středa 7. listopadu 2012

Ibišek opadaný ...

ale vykvetlý ...
Krásný středeční den. 
IBIŠEK
krásná to pro mě květina. Bohužel se jí u mě ale moc nedaří, stejně jako orchideím. Každý ibišek, který jsem měla, mi dříve nebo později zašel. Mamka to se mnou ale nevzdává a jeden mi letos opět dala. Polovina rostlinky jsou sice již pouze holé klacky, ale ta druhá má krásné listy a dokonce mě včera potěšila i nádherným květem.



Že by se blýskalo na lepší časy?

A co vy a květiny? Jsou některé, kterým se u vás nedaří, ať děláte co děláte?

Věra

14 komentářů:

  1. Asi se u nás nedaří těm o které nepečuji, nebo spíše o ně začnou pečovat, nějaké "breberky", dříve, než já.-) Ale nevzdávám to!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně Ti vykvetl. Já na to šla vyřazovací metodou, co jsem neumořila svou péčí, to je dost odolné a můžu to pěstovat. Třeba aloe, tlustice, zamiokulkas a rýmovník se u mě kupodivu docela drží. A vzhledem k frekvenci zalévání by u mě jistě přežily sukulenty :-) Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Věruško,
    krásný květ :-)
    Já ibišek nemám, ale dneska jsem zjistila, že mi v práci kvete květinka, o které jsem vůbec netušila, že bude mít květy :-o
    Jinak čemu se nedaří doma, odvážím do práce a tam mám kytičky na severním okně a daří se jim až tak, že mi váhou přepadávají z parapetů ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jééé Věrko,ani nevíš,jak mě Tvůj příspěvek potěšil. Já jsem na ibišky a orchideje podobný expert.:-) Každému nádherně kvetou a mně to chcípe jeden za druhým.Ale nevzdávám se,bojuju.:-)

    Andrea

    OdpovědětVymazat
  5. Vieri, ja som s kvetmi na tom podobne. Vydržia iba tie najodolnejšie. Hold, každý z nás sme dobrý na niečo iné. Andrea

    OdpovědětVymazat
  6. No - mojim kvetom sa darí , ale akonáhle si kúpim nejaký kvitnúci ,
    skončil ... takže mám iba okrasné listom :) S orchideami to vôbec
    neviem . Nie som expert na kvety , často ich zabúdam polievať. Ale
    zatiaľ mi to odpúšťajú - vedia , že ich zbožňujem :)))

    OdpovědětVymazat
  7. Věrko,mluvíš mi přímo z duše....právě včera jsem jeden téměř neživoucí exemplář ibišku vyhostila navždy z našeho bydleníčka,kamarádka mě v létě podarovala....ale už se fakt na tu hrůzu nedalo dívat,no a orchideje...raději nemluvit,takže přežívají u nás jen ty nejodolnější a většinou nekvetoucí
    Květinky miluju,ale pěstitelka ze mě nebude

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, Věrko, ač opadaný, kvete nádherně! Před lety jsem dostala taky jeden, výjimečný, velkokvětý bílý s temně lila středy. Pečovala jsem o něj líp jak o děti a on mrcha padal, strádal, odmítal kvést. Tak jsem vzala nůžky, sestřihla jsem ho na 15 cm klacky, práskla s ním na severní okno ložnice s výhrůžkou "Jestli se sebou něco neuděláš, jdeš ke kontejneru". Co dodat, vzal si to chlapec k srdci:od té doby téměř nepřetržitě kvete, já na něj kašlu, on si sedí na severním okně, kde na něj táhne, protože tam často a hodně větrám i v zimě, a jemu je to pumpička. Takže tento postup vzájemné tolerance (já ho neotravuju svou péčí a on mě odmění květy) můžu jen doporučit. Pá, L.

    OdpovědětVymazat
  9. Věruško mě nejdou orchideje tak jsem se jich zřekla,co nadělat...Hezký večer!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Věruško, stejné zkušenosti...taky ibišky... Jednou jsem dostala radu, že ibišek musí být přímo na parapetu okna, severním nebo západním. Jakmile bude třeba jen metr od okna, už nepokvete... Naopak orchideje mi kvetou a kvetou, aniž bych pro ně něco dělala:o) Hezký den a radost z kytiček přeje Marcela, c.ram@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Věru, to se dívím, zrovna ibišek, ten roste sám a snese skoro všechno... Já je měla doteď venku, a jsou v pohodě :o)
    Tak ať se mu daří! A tobě taky!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Věrko krásný květ :o) U mě se kytičkám také moc nedaří ale stále to nevzdávám a pěstuju je dál. Martina

    OdpovědětVymazat
  13. Holčiny moje, jsem tak trochu ráda, že v tom nejsem sama, komu se některé kytky nedaří. A také koukám, že bych potřebovana obrátit barák o 180 stupňů - my máme totiž téměř všechna okna na jich, na sever mám pouze okno v koupelně a to dosti úzké a jedno střešní, takže tam také kytky nedám. Květ už dnes upadl, ale má nasazeno ještě jedno poupě, tak uvidím ....
    Hezký večer všem ... Věra

    OdpovědětVymazat
  14. Věrko, mě ibišky taky oholují...jsou to holé větve s pár lístečky maximálně, ale poupata nasazují a kvetou:-). Já je vždy na jaře ostříhám na dřevo a ony zas obrazí, pár měsíců jsou krásně zelené a pak postupně opadávají listy, ale rostliny přežívají...asi takový druh:-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.