sobota 13. října 2012

Jak na něj?

Dnes jsem tu ještě jednou. Tentokrát s prosbou o radu.
V týdnu jsem si od mamky přivezla starý "bílý" přehoz. Byl již lehce zažloutlý a špinavý. Namočila jsem ho, vyprala a před chvílí sundala ze sušáku. 
Prokoukl hodně, ale přesto na něm stále zůstala zašedlá místa. Popradíte, jak na něj. Myslela jsem na Savo, ale trochu se toho bojím ... abych místo přehozu nevytáhla z kbelíku pak jen cáry. Je přeci jen dosti letitý.
Budu ráda za jakoukoli vaši radu, či zkušenost.
 
A jestli ještě mohu poprosit, držte mi pěsti, zkouším nový recept na koláč. Jestli se zadaří, tak se vám pak pochlubím, jak dopadl ... a hlavně jak chutnal.
 
Věra


9 komentářů:

  1. Věruško já bych také sáhla po Savu jen v menší dávce,jinak je dobrý kypřící prášek,ale ten mám na věci ne na látky,tak nevím jestli by třeba zabral i na to....

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Věruško, na bělení prádla použiji citron, ale ten jen při vyváření v samostatném hrnci. Anebo kypřící prášek - i dva kyp.prášky - společně s pracím práškem dám do zásobníku aut.pračky.
    A dříve, když se v pokoji kouřilo, tak záclony i bílé prádlo jsem namočila přes noc do kuchyňské soli, tedy do dost soli a nebo také do sody, ale do sody bykarbony - jedlé sody - ne do změkčovací sody.
    Přeji úspěch a hezký víkend. Jarmila

    OdpovědětVymazat
  3. Věruško ♥ já používám Vaniš ..prodaváji se dvě vrze v bílé flačce a růžovofialkové já taději používám v ružovofialkové a je napsáno na ní :Vanish OXI ACTION pokapeš skvrnu můžeš nechat působit já asi 10min. a pak ještě přidám i do praní ..peru s Vanišem všechno jen u barevných látek buď opatrná někomu barvu vyžral ..mě osobně se to nestalo apoužívám tento přípravek od prvopočátku co se u nás začal prodávat ...přehoz je krásný :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Savo bych se také bála použít - s Vanishem mám dobré zkušenosti - osobně bych počkala do léta a práci přenechala sluníčku:-) Zuzana

    OdpovědětVymazat
  5. Věruško,zatím jsem nikdy na tyhle krásy z minulého století novodobé chemické vymoženosti nezkoušela....bála jsem se,z téhož důvodu co Ty....namáčím do soli a opakovaně vyvářím,pokud to není velký díl,tak klidně i na sporáku s nastrouhaným mýdlem, jako za starých časů...no a jak píše Zuzka,sluníčko a kropit je nejlepší,zahrádku ale bohužel nemám

    OdpovědětVymazat
  6. Věruško, s tímhle neporadím, Sava bych se asi taky bála...jedině snad hooodně naředěný Savo perex, ale asi bych do toho nešla...možná bych prvně zkusila sodu nebo kypřící prášek, to vím, že mamka používá na záclony, aby se pěkně vybělily...

    OdpovědětVymazat
  7. A co to zkusit vyvařit v mý´dlových vločkách - je to klasika a pokud je to opravdu staré, tak se to v mýdle určitě často pralo. Jo a ještě bych doporučila žlučové mýdlo na ruční předeprání těch větších skvrn. Savo bych nepoužívala, taky může způsobit zažloutnutí látky (teda pokud ji rovnou nesežere).

    OdpovědětVymazat
  8. Věruško, také se přikláním k mýdlu, používám mýdlo jelen. Namydlím, nechám namočené v teplé lázni a potom vyvařím.
    Snad se ti to povede a přehoz bude běloučký.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Věrko
    Já bych vyzkoušela žabku.Ta je letitá.Nechat namočené a pak místa promnout v ruce.Já si pamatuji, že jsme do ní namáčeli přes noc prádlo a pak prali v pračce.Přehoz vypadá nádherně.Měj se hezky Marťula

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.