sobota 11. srpna 2012

Sezóna rajčat

Hezký den milé blogerky. Konečně u nás nastal čas rajských jablíček - tedy těch z vlastních zdrojů. A tak jsem se mohla pustit do práce. Letos jsem vysadila o něco víc sazenic a to hlavně kvůli tomuto:
"RAJČATOVÁ KEJDA"
tak tomu říkám já. Původní název byl trochu ostřejší, ale protože nemáme rádi pálivá jídla, jak už víte, trochu jsem si ten recept upravila.
 Potřebujeme:
1 kg rajčat
1 velká cibule
1 dcl octa
1 dcl cukru
1 lžička kari
1 lžička sladké papriky
1/2 lžičky pálivé papriky
1,5 lžičky mletého zázvoru
1 lžíce soli
6 - 10 stroužků česneku

Kdo má rád ostré vynechá sladkou papriku a dá 1,5lžičky pálivé, nebo naopak můžete použít pouze sladkou - každý podle své chuti, nebo vyzkoušet více kombinací.
Rajčata a cibuli si nakrájíme na kousky a vaříme půl hodiny. Poté rozmixujeme. Přidáme ocet a cukr a dále vaříme - až do hustoty marmelády. Nakonec přidáme sůl, koření a česnek -  necháme přejít varem a máme skoro hotovo. Teď již jen naplnit skleničky, zavíčkovat a otočit.
Můj manžel má "kejdu" nejraději místo kečupu na chleba či pečivo. Ale můžete ji použít i k masu. Ať už ji využijete jakkoliv věřím, že bude chutnat.

Přeji vám krásný víkend a prozradím, že v pondělí se dozvíte, co jsem  pro vás připravila.

Věra

8 komentářů:

  1. Věruško, díky za recept, vypadá to moc dobře!
    Hezkou sobotu, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoky Verca diky recept je supr a ted mam hlad haha hezky tebe zdravim Karin

    OdpovědětVymazat
  3. Domácí jsou nejlepší,jjá letos místo zeleniny sázela kytičky,takže teď žádná sklizeň není :-)Ale receptík si jdu napsat!Krásný víkend Věruško!!

    OdpovědětVymazat
  4. Vierka super receptík - určite niekedy vyskúšam :) Pekný víkend...Nellie

    OdpovědětVymazat
  5. Věruško, vypadá to náramně, asi brzy vyzkouším. Lucka

    OdpovědětVymazat
  6. Gratuluji k úrodě, mě se po první sezoně nedařilo.Před sklizní vše napadla hniloba. Místo ke konzumaci, naše rajčata putovala do popelnice:-( Tak jsem dobrá zákaznice u zelináře! Vypadá to vše moc chutně.

    OdpovědětVymazat
  7. Není nad česká rajčátka... vypěstovaná pod sluníčkem a vonící na sto honů... bez pesticidů a umělin... cokoliv se z nich pak vyrobí, pak pořád voní tou poctivostí a sluníčkem!

    OdpovědětVymazat
  8. ahoj Věruško, určitě vyzkouším, krásné fotky, pěknou neděli Marcela

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.