úterý 31. července 2012

Trochu z kuchyně a něco málo ze zahrádky

Přeji vám krásný poslední červencový den. Sezona zavařování je v plném proudu, na zahrádce vše roste před očima. Cuketám se daří. A co s nimi ... cukeťáčků, buchet a bábovek jste již napekly. Takže by to chtělo změnu. Já se včera pustila do výroby jakési čalamády - aneb dle originálního receptu - cuketový bigus.
Jen jsem si původní receptík malinko upravila k obrazu svému. Protože se u nás paprikám nedaří, musela jsem je koupit. Žluté zrovna neměli, červených jsem z té hrůzy vybrala pár, tak jsem je doplnila paprikou bílou. Ostrého kečupu jsem použila pouze polovinu a dala víc sladkého - ostrá jídla u nás nefrčí. Na vyzkoušení nebudu asi dlouho čekat, protože se mi včera nějak nezadařilo a za 6 sklenic se mi 3 víčka nezatáhla. Co nadělám, příště se snad podaří.
A abych si spravila náladu, trochu jsem fotila na zahrádce.
Rozkvétají mi hledíky
Jiřince se také daří
Mini mečíky už také prozrazují své barvy
Mateřídouška krásně voní i kvete
A z procházky jsem si přinesla kytičku lučního kvítí


A aby té radosti nebylo málo, dokončila jsem včera 25 čtverečk na nové polštářky.
Takže začnu asi kompletovat, a pak se pustím do druhého. A mezitím budu opět trochu kabelkovat. Včera mě manželova mamka porosila o tři kabelky, pro dcery příbuzných. Tak s chutí do toho a půl je hotovo. Přijedou 18. srpna - takže to je výzva. Stihnu to, nebo ne? Uvidíme.

Děkuji za vaše milá slova i návštěvy a užívejte léta plnými doušky. A já se na vás těším již v srpnu ... Věra

10 komentářů:

  1. U nás to letos stojí s rajčaty a paprikami za bačkoru, každoročně navaříme hory leča a podobných čalamád, ale letos bude prd :o) květinky máš nádherné a čtverečky jsou moc pěkné! Už se těším na hotový polštářek :o) Pá, L.

    OdpovědětVymazat
  2. Vierka, ja som sa včera (:-hrala-:)s červenou repou, zamažeš celú kuchyňu a zavaríš zopár pohárov. Záhradka Ti krásne rozkvita.
    Prajem Ti krásne slnečné dni.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Věruško zavařování jde letos mimo mne,u nás zavařeuje tcýně a to ve velkém,takže mě to odpadá:-)Nádherné květinky,zrovinka včera jsem také začala psát příspěvek o tom jak jsme při včerejší procházce trhali květinky podél cesty,tak vidím,že nejsem sama.S kabelkami se určitě pochlub budu se moc těšit!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Věrko, i nás se taky vesele zaváří, každý druhý den sbíráme nakládačky ve skleníku a v neděi jsme taky poprvé dělaly zeleninovou směs k masu. byla s tím teda práce , ale to co jsem ochutnala bude asi stát za to. Kytičky máš nádherné, nám půlku jiřinek okousali slimáci a teď jsou takové nijaké.
    A kabelky děláš moc krásně, a držím palce, aby jsi ty tři stihla . Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Věrko...cuketky máme také rádi...hlavně ty malinké. J á se chystám letos na moc dobrou zeleninovou směs, tak pak přinesu také recept. Máš krásné kytičky na zahrádce...chválím, pa pa a pěkné odpoledne, ♥ Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Vierka, darí sa Ti nielen práca s háčikom, ale aj v kuchyni a záhradka je prekrásna.
    Krásne leto.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  7. Veru, tebe až se zima zeptá, budeš se jen usmívat :o) taky jsem dělala z cukety pomazánku na topinky, chutná parádně!
    Čtverečky jsou úžasné, těším se na polštářky!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. No máš spousty práce koukám...Květinky ti ale nádherně kvetou a už se moc těším na hotový polštářek.Martina

    OdpovědětVymazat
  9. Opravdu, jsi vážná konkurence včelky Máji:-D!

    OdpovědětVymazat
  10. Věrko, zahrada krásně kvete a ty jsi pilná nejen v háčkování, ale i v kuchyni. Není nad to mít pak v zimě pro co sáhnout.
    Ivana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.