sobota 23. června 2012

Rebarborová ...

Krásný sobotní večer přeji. Doufám, že jste měli pohodový den a pěkně si ho užili. U nás se konal fotbalový turnaj, tak jsme chvíli byli na hřišti, k obědu si pochutnali na borůvkových blbounech a pak kluci skočili do bazénu. Na mě je voda zatím pořád studená -jen 24°C - brrrr. A Vašík mi udělal obr radost, škoda, že jsem u sebe neměla foťák. Lekce plavání, na které jezdili se školkou přeci jen přinesli své ovoce. Moje dítko, které si ve vaně utírá obličej, jen co mu na něj trochu cákne voda, se v bazéně potápí jak o život. Sám z toho měl velkou radost. Budu si ho muset zítra natočit.
Včera jsem dostala tašku rebarbory. Já sice na své pidi zahrádce sazenici mám, ale z té budu moci sklízet až tak příští rok. No a to bych nebyla já, abych nevyzkoušela něco nového. Hned jak jsme se s Vojtíkem vrátili ráno ze školky, pustila jsem se do přípravy rebarborové marmelády. A než jsem jela pro Vašíka - šel domů po O - tak bylo hotovo. Udělala jsem jen jednu várku, na zkoušku.
  Koho by zajímal recept - najde tady - já jsem smíchala cukr krystal se zbytkem želírovacího, který jsem měla. Myslím, že mi zbyl z prvního letošního pokusu, a to marmelády z černého bezu. 
Dnes ráno jsem měla marmeládu již k snídani. Je kyselejší, takže se hodí spíše na sladší pečivo - makovka, vánočka ...  ale je opravdu moc dobrá. I když je mi jasné, že u nás jsem si ji vařila pouze pro sebe. Manžel ten marmelády nejí vůbec a kluci jen jahůdkovou.
Večer jsem ještě vyzkoušela borůvkovo - limetkovou zmrzku, ale zatím jsme ji neochutnali.
A protože rebarbory je habaděj, spáchala jsem dopoledne ještě koláč.
A zatímco se kluci špráchali ve vodě, natrhala jsem si první levanduli na sušení.
Já se jdu teď pokochat na vaše blogy a pak musím dotvořit dárečky do školky.

Přeji vám krásný letní večer ... Věra

8 komentářů:

  1. Věru, já rebarboru nemám, ale marmeládu jsem ochutnala a je úžasná!
    Pohodový večer a hezkou neděli pa Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, rebarborka... maminka taky má, už asi desetiletou, ohromnouuuuu... těším se k ní příští týden na vynikající koláč!

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Věru,
    všechnu rebarboru, co jsem dostala, tak byl koláč..
    Kdybych ji měla víc, určitě bych marmeládu vyzkoušela!!
    A ať ti levandulka pěkně schne!!
    Hezkou neděli
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Verus na tvuj kolac je moc hezky a tady slintam miluje rebarboru.Hezky tebe zdravim nezlob jeden cas nepisu ale muj blog je trochu spatne na mam trochu nove no jo furt probleme pa Karin

    OdpovědětVymazat
  5. Moc Tě zdravím Věruško....rebarborovou marmeládu jsem ještě nikdy neochutnala a věřím,že je dobrá.Děkuji za receptík.
    Krásné letní dny Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Věruško, rebarborovou marmeládu jsem dělala loni:-). U nás se ale marmelády moc nesní, frčí jen rybízová na linecký a jahodová na pečivo. Tahle rebarborová mi ale chutná třeba na vdolečky se sladkým tvarohem - báječně se pak ta kyselší marmeláda s tím tvarohem doplňuje;-). A už na ně mám chuť, tak asi budou některý den (k M. nelibosti:-)) k obědu:-D. Rebarbory máme letos dost a tak asi vyzkouším i ten rebarborový koláč;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Miluju rebarboru na všechny způsoby .Martina :o))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.