čtvrtek 21. června 2012

Petrželka, levandule ... po dešti

Přeji vám krásný první letní den ... alespoň to tedy píší v kalendáři. Dnes jsem si pro vás nachystala maličkou všehochuť posledních dnů. Ze všeho nejdřív vám ale musím moc poděkovat za všechna milá slůvka k našemu novému obýváku. I kluci jsou z nové sadačka nadšení. Vojtíkovi se na ní moc dobře hopsá ... ta původní byla moc tvrdá. A jemu se do těch naducaných polštářů moc dobře padá. A zrovna teď se mu tam pěkně chrupe. 

Už dlouho jsem nepsala žádný recept. Několik let mám v kuchařce zastrčený list papíru s receptem na petrželkový koláč a tak, když se mi petrželka pěkně narostla, vzala jsem nůžky a šup s ní do kuchyně.
Byl opravdu vynikající, jen se po něm zaprášilo, ani jsem ho nestihla pořádně vyfotit. 
Takže pokud tuto pochoutku neznáte, můžete si psát:
Těsto: 300ml mléka, 30g droždí, 750g hladké mouky,160g másla a 2 vejce 
Náplň: 3 svazky petrželky, 2 cibule, 250g modrého sýra, 350ml kysané smetany, 3 vejce, pepř a sůl

Postup: Vypracujeme těsto, které necháme vykynout. Poté znovu prohněteme, rozválíme a dáme do vymazané formy. Těsto by mělo přesahovat. Zalijeme náplní. Okraje stočíme dovnitř a potřeme vejcem. Pečeme 40 minut při 180°C.

Rozpis je na dva koláče, já jsem použila vyšší pekáč, takže jsme měli jen jeden. Jakmile naroste pertželka určitě zas upeču. Pokud vyzkoušíte ...  přeji dobrou chuť.

Letos jsem upletla i svoji první levandulovou paličku. Není to myslím úplně ono, ale cvičení dělá mistra. Takže ta 10tá, 20tá bude supr.
A co hlavně jsem konečně přišla na skvělé místo, kam vysadím další keříky, aby bylo na příští rok levandulky habaděj.

A můj dnešní ranní šok, když jsem jako obvykle po ránu otevřela dveře na balkon, abych pustila dovnitř trochu svěžího vzduchu. 
Kytky u domovních dveří se mi válely na zemi. Z prádla mi kapala voda. Prý byl silnej liják a dost foukalo ... ale mě se spalo dobře.

Děkuji, že jste opět zaskočili na návštěvu a přeji vám pohodový zbytek dne.

A já jdu rychle na vaše blogy a pak vařit jahodovou marmeládu ... dokud Vojtík spí.

Věra


22 komentářů:

  1. Věruško, koláč vypadá krásně! Petrželka už mi konečně roste, tak vyzkouším. Pěkný den přeju! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adrianko, tak ať chutná a děkuji za návštěvu ... Věra

      Vymazat
  2. Věrko, ty jsi tak činorodá! Petrželový koláč budu muset vyzkoušet, chlapi raději slané než sladké..., tak to bude onoooo!
    Sedačka se mi moc líbí a je vidět, že je moooc pohodlná, hošíci jsou jak andílci! Levandulka už mi také konečně kvete, zatím ji jen trhám a inhaluji u PC při účtování daňových odkladů... / uklidňuje, ale spát chodím stejně až ráááno /.
    Moc hezké fotky, prima jsem se pokochala kytičkama. Měj se hezky a ať se marmeláda povede! Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, děkuji za návštěvu. Koláč určitě vyzkoušej a moc neponocuj. I když ode mě to opravdu sedí ... včera jsem šla spát až po půlnoci. A pak právě krásně zaspala tu bouřku co byla.

      Vymazat
  3. N o ten koláč vypadá opravdu velice dobře...Asi také vyzkouším :o)
    Sedačka je určitě moc pohodlná když se klukům na ni tak krásně vegetí :o)No u nás prý byla také bouřka pořádná a já jsem pořádný strašpytel--ale tentokráte jsem ji zaspala. :o)Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já také nemám bouřku ráda, takže jsem dnes byla ráda, že jsem o ní tentokrát vůbec nevěděla.

      Vymazat
  4. Ahoj Verus fotky so moc hezky ale kolac to neni fair sedim tady a slintam na vim mnj moc chutna hahaha hezky tebe zdravim Karin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Karin, tak jen doufám, že to přežila tvoje klávesnice ...

      Vymazat
  5. Nádhera,nevím kam juknout dřív!!!Michaela

    OdpovědětVymazat
  6. Věru ten koláč vypadá nádherně a petržel , chtěla jsem napsat že žeru:-), ale jím na husto a ve všem. A nestíhám valit oči nad tou tvojí kvetoucí nááádherou!
    S bábovkou jsem na tom tak, že jdou docela dobře od ruky, už jsem dotahla nedostatky :-) průměr 25cm a výška 9cm (pro představu větší talíř)jsou za 390,-Kč
    Přeji krásný večer Jana :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani děkuji za návštěvu, pochvalu a keramické info ...

      Vymazat
  7. Ahoj Věruško, recept na koláč jsem si hned vytiskla a vyzkouším ho!!! Už se na něj těším!! Věruško užijte si krásný víkend!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alis, tak si pochutnejte ... Krásný víkend i tobě.

      Vymazat
  8. Ahojky, Věruško! Teda petrželkový koláč, to je slovo do pranice... mám doma tří mlsných hub, nevím, zda by mi prošel, ale vyzkouším aspoň z poloviční dávky. U nás se taky v noci čerti ženili, ale kupodivu na balkoně vše zůstalo na jednom místě. A kluci jsou báječní gaučáci! Jen aby jim to nezůstalo... pá, L.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Leni, až vyzkoušíš, písni, jak jsi uspěla. A já budu doufat, že z kluků ti gaučáci nebudou i v budoucnosti. I když u Vojtíka z toho strach nemám - to je venkovní dítě. Každý večer, když je zaháním domů si užívám několika minutový řev, jako projev nesouhlasu. Krásný víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Věruško, recept vypadá báječně, vše jsem opsala a zítra ho vyzkouším.Levandulová palička se ti povedla. Jó, levandule, ta voní.
    Krásný víkend ti přeje IVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, děkuji ... písni, jak vám chutnalo. Hezký večer .... Věra

      Vymazat
  11. Ahoj Věru,
    moc zdravím!!
    U nás také fičelo a pršelo!!
    Moc se mi líbí fotky kluků!!
    a máš krásné kytí
    a koláč si píšu!!! Mňam!!
    Přeji krásný víkend
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru děkuji za pochvaly a milou návštěvu. Krásný zbytek víkendu ... Věra

      Vymazat
  12. Věruško, koláč vypadá moc dobře, určitě bude chutnat výborně. Sedačka se klukům evidentně líbí:-). Věru, u nás dinosauři frčí už taky dost dlouho, v dinoparku už jsme byli dvakrát, letos nás to o prázdninách čeká potřetí:-), Lukáš pozná víc dinosaurů než já a pořád musíme číst v nějakých dino-knížkách, plastových jich má dvě krabice a všechny ví, jak se jmenují:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťi, tak to by si naši kluci opravdu rozuměli. Alespoň by Vašík nemusel stále vysvětlovat, jakže se ten který dino jmenuje. Tak vyřiď pozdravy a třeba se v nějakém to dinoparku potkáme ...

      Vymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.