středa 27. června 2012

Borůvková zmrzlina

Nedávno se mi dostal do ruky časopis ALBERT. Manželova maminka mi ho přinesla na inspiraci - je v něm pěkná housenka z malých muffinek - tu si nechávám, až bude mít Venda svátek, tak pro děti do školky. A kromě receptů na burgry na gril mě tam zaujal recept na BORŮVKOVO - LIMETKOVOU ZMRZLINU.
Vyzkoušela jsem ji a mě moc chutnala.
Takže, komu se časopis nedostal do ruky - přidávám recept.
 Potřebujeme: 2 limetky, 140g krupicového cukru, 130 g borůvek, 200ml kokosového mléka, 280 ml smetany na šlehání

Postup: Kůru z jedné limetky nastrouháme najemno. Z obou limetek vymačkáme šťávu. Spolu s cukrem zahříváme, dokud se cukr nerozpustí. Pak přidáme borůvky a zahříváme dokud nezačnou praskat (v receptu je napsáno 2 minuty, ale mě to trvalo déle). Pak borůvkovou hmotu vlijeme do misky, která je vhodná do mrazáku a přilijeme kokosové mléko a lehce vmícháme ušlehanou smetanu. Na hodinu vložíme do mrazáku. Pak prošleháme metlou a za další hodinu znovu. Poté již necháme ztuhnout do druhého dne.

Jen pro kluky asi příště nahradím kokosové mléko něčím jiným, ta chuť byla na ně výrazná.

Dobrou chuť pokud vyzkoušíte ... Věra

11 komentářů:

  1. Juj, to je mlsání... časopis doma mám, ale ještě jsem do něj nekoukla, tak tohle je důvod! Díky a pá, L.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Věrko, to musela být dobrota. Časopis Albert je fajn. Často tam bývají výborné recepty.
    Hezký den
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Věruško, zmrzlina vypadá velice lákavě... A také se mi moc líbí žluťásci z minulého příspěvku. Jsi šikulka.. :o) Krásný den, Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Moje mamka mě tímto časopisem hostí každý měsíc -- ale tenhle receptík jsem tam nějak přehlédla.... Děkuju určitě doma vyzkoušíme.Martina :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Vierka, stačí sa na ňu pozrieť a už sa mi zbierajú slinky

    OdpovědětVymazat
  6. Věruško, moc děkuji! Ráda dělám zmrzlinky a tahle je jednoduchá, určitě dobrá a ta barvička...to prostě umí jen borůvky.
    Hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Věruško, časopis Albert mám moc ráda, "řídí" ho bývalá šéfka časopisu Apetit a je to poznat. Když ho neseženu v prodejně Albertu (kam se dostanu jen zřídka), tak je naštěstí k prohlédnutí i na webu, tak si ho ráda prohlédnu a inspiruju se:-). Zmrzlina vypadá moc dobře, určitě byla i moc dobrá:-). Věry, krásný večer;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Věrko
    No receptík je bezva.No to musí být dobrotka.Já miluji limetky,mají nádhernou vůni,aroma,používám je často.Zmrzlina stála asi zato viď.Hezký den Marťula.

    OdpovědětVymazat
  9. Hm Verko, diky za recept. Rada jej vyzkousim, dokonce mam doma vsechny ingredience. Jupi, prima osvezeni v tento parny den! Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  10. hmmmmm, Vierka az sem som zacitila tu vonu :) moze to byt mňamózne :) Vierka, prosim ozvi sa mi na moj mail..zuzka.cedulova@gmail.com. Dakujem

    OdpovědětVymazat
  11. Věruško, vypadá velmi jedle, pěkný večer Marcela

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.