pondělí 7. května 2012

Pampeliškový med a čtverečkování

Krásný pondělní večer moje milé návštěvnice. Nejdřív vám musím poděkovat za všechny vaše návštěvy mého blogu a komentíky, které mi tu zanecháváte. Omlouvám se všem, ale není momentálně v mých časových silách, vám jednotlivě odpovídat.
Minulém článku, jsem psala, že se chystám na pampeliškový med. No a pár skleniček již mám hotových. Poté, co jsem napsala příspěvek, jsem byla druhý den u své sestry. A co náhoda nechtěla, její kamarádka zrovna med vařila den před tím, když u ní byla na návštěvě. Takže jsem si vzala její číslo a poprosila o radu. A druhá várka se již louhuje. Možná udělám i třetí ... ?
A koho by zajímal recept, tak vězte, že potřebujete ...
400 květů pampelišek (nejlepší je prý trhat dopoledne ), 3 citrony ( vypeckované ), 2 litry vody - 15 minut povařit a nechat do druhého dne. Pak přidáme 2 kg cukru a vaříme do táhnutí ( stále míchat do úplného rozpuštění cukru, pak stačí občas zamíchat ).
No musím se přiznat, že jsem myslela, že mi to snad vůbec houstnout nezačne! Ale dočkala jsem se.
A toto jsou fotky čtverečkování, které mě nyní zaměstnává. A kdybych měla již moc žluté ... sáhnu třeba po růžové.
Žluté jsou polštářky na chalupu. A růžové? Prozradím pouze, že to bude dárek pro jednu z mých neteřinek. Víc ale ne. Teprve po předání. Tuším, že její maminka ke mě na blog občas zaskočí.

Pro dnešek se s vámi loučím. Zítra vyrážíme se sestrou na chalupu užívat volného dne.

Mějte se krásně ... Věra

8 komentářů:

  1. Ahoj Věrko, dneska jsem procházela starý sešit s recepty a našla i tenhle na pampeliškový med. Pamatuju si, když jsem byla malá jednou jsme ho dělali, byl nějaký tekutý, chuť už si nepamatuju. Tak ať se ti podaří :))

    OdpovědětVymazat
  2. Věruško skvělé,že jsi vložila receptík zkusím ho,sice manžel dnes zahardu posekal,ale louka opodál je pampelišek plná:-)Díky!Michaela

    OdpovědětVymazat
  3. Věrko, právě jsem dovařila z pampelišek sirup. Med mám v plánu. Čtverečkování ti moc jde a polštářky z nich budou určitě krásné.
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  4. Věruško, med bude určitě velká dobrota...děkuji za recept a háčkování Ti jde pěkně od ruky...je krásné :o)
    Také chválím moc hezké fotečky, hezké dny...Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. Ňamky, ňamky, medík... taky jsme s maminkou vařívaly... těch litrů co ho bylo!!! A vždycky jsme ho zbajzli ještě do zimy... děti ho bohužel nemůžou, jsou alergické... tak kupujem pravý včelí, ten snáší jakž takž... hezký volný den! L.

    OdpovědětVymazat
  6. Obdivuji to náádherné čtverečkování. A med vypadá taky dobře. Děti mají rády med, já ne.

    OdpovědětVymazat
  7. Verko, pampeliskovy med jsem jeste nikdy nezkusila, ale vypada moc dobre. A tve slunickove hackovani je taky uzasne. Mej krasny tyden, Katerina

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Verko na mam plne pusu chut med mam moc rada ale od pampeliska este nevim jak je .Hezky tebe zdravim pa karin

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.