neděle 5. února 2012

Mandlový věnec se skořicí

Přeji krásnou neděli milé blogerky. Oběd na plotně, na odpoledne napečeno. Tak  jdu honem vložit receptík pro vás. Dnes na Mandlový věnec se skořicí.
Ještě jako svobodná holka jsem si kupovala takové ty recepty do šanonu  - PEČEME PRO RADOST a odtud mám tento receptík.


Těsto:
200 ml mléka, 21g droždí, 375g polohrubé mouky, 
75g mletých mandlí,  100g změklého másla, 75g cukru, 
1/4 lžičky soli
Já používám droždí sušené, takže v tomto případě jsem 
použila sáček na 1/2 kila mouky od Dr.Oetker.
Náplň:
50g změklého másla, 2 lžíce cukru, 1 lžička mleté skořice
Dále potřebujeme:
mouku na vál, žloutek na potření, hrubý krystalový cukr a sekané mandle

Postup:
1. Připravíme kvásek - pokud používáte čerstvé kvasnice.                               
2. Z uvedených surovin vypracujeme těsto, které necháme asi 30 minut kynout.                          
3. Vykynuté těsto znovu propracujeme na pomoučené pracovní ploše.
Vyválíme na plát asi 30x50 cm. Potřeme ho náplní a po delší straně 
svineme. Přeložíme na plech vyložený pečícím papírem a vytvarujeme 
do věnce.  
4. Kuchyňskými nůžkami nastřihneme několik hlubokých zářezů a 
jejich konce střídavě otočíme dovnitř a ven.     
5. Věnec necháme přikrýtý ještě asi 45 minut kynout.      



6. Potřeme rozšlehaným žloutkem a posypeme cukrem a mandlemi.   
7. Pečeme při 200 stupních asi 20 minut na spodní poloze trouby.              
8. Hotový věnec necháme vychladnout na kuchyňské mřížce pod utěrkou.
9. Podáváme ke kafíčku, nebo jinému oblíbenému nápoji. Ale to vy víte.
  

Děkuji za návštěvu a všechny komentíky, kterými mi děláte ohromnou radost. Jste můj hnací motor.

Věra


17 komentářů:

  1. Jen, jak doobědvám, skočím na kafe, roskořicovou rolku mohu vždy a za každého počasí:-D
    Hezký zbytek neděle:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to se budu těšit. No a kdyby to náhodou nedopadlo, tak určitě vyzkoušej. Posílám sluníčkový pozdrav - už nám tu zas svítí ... Věra

      Vymazat
  2. Skořicové sladkosti mám strašně ráda. Tohle prostě musím vyzkoušet. Děkuji za recept.
    Užij si krásné nedělní odpoledne
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, určitě vyzkoušej, nebudeš litovat ... Věra

      Vymazat
  3. Věruško...věnec vypadá moc lákavě...určitě vyzkouším.
    Krásné nedělní odpoledne ...jana

    OdpovědětVymazat
  4. Ty brďo, to je lákávé :-) hned bych si kousla, kdyby mi to někdo naservíroval pod nos :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Věruško, vypadá krásně, hned bych si dala.... :o)Hezký zbytek dne, Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Věru, ten vypadá úžasně, miluji skořici, určitě vyzkouším!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Věruš, to musí být u vás ale voňavo! Margit

    OdpovědětVymazat
  8. Věru, věnec vypadá náramně:-) Já jsem na sladké ulítlá, takže to je rpo mě lahoda vidět něco tak dobrého:-) Děkuji ti za milé návštěvy u mě:-) Těším se na další tvé výtvorečky a receptíky, moc ráda se k tobě chodím kochat:-) Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
  9. Věruško přeji příjemný nedělní večer! Ten věnec vypadá nádherně! S mandlovou nádivkou je rozhodně moc zajímavý...receptík mě láká vyzkoušet:-), ale to kynutý ještě přeci jen počkám, s kojením se to moc neslučuje v čerstvým stavu a asi bych neodolala, ochutnávala ještě teplý a Fífa by mi nepoděkoval:-). Tak ukládám do "šuplíku" na někdy příště...

    OdpovědětVymazat
  10. Věruš, teda, to vypadá jako veliká mňamka. Mandle a skořice ... hmmm to můžu. Recept si s dovolením ukládám. Jak budu mít odvahu pustit se do kynutého těsta, vyzkouším ;)

    Hezký den
    Eva

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Věrko,tak tuhle dobrůtku bych si hned dala:). Všechny věci v něm mám moc ráda a kafíčko k tomu...

    OdpovědětVymazat
  12. Nádhera, to musím zkusit! Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  13. Je vynikající, dne jsem ho zkusila. Jen pro mé mlsné jazýčky přidám příště víc cukru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Amélko, ty jsi tedy rychlík. Jsem ráda, že chutnal. Krásný den ... Věra

      Vymazat
  14. Věru, vypadá lákavě. Zkusím. I když nevím, zda se mi podaří tak úhledné upečení. Ahoj. L.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.