pondělí 13. února 2012

Františky

Krásný začátek nového týdne. U nás chumelí a je pošmourno.Takže by to chtělo něco dobrého a teplý čaj nebo kávu. Včera večer jsem napekla a dnes přijdou vhod. 
Františky - pečivo vonící skořicí.
A co budete na jejich přípravu potřebovat?
Těsto:
400 g polohrubé mouky, 21g droždí, 200 ml vlažného mléka, 40g cukru, 70g změklého másla, 1/4 lžičky soli, 2 lžičky skořice
Náplň:
100 g změklého másla, 70g cukru, 1 lžíce skořice
A navíc:
1 rozšlehané vejce

Máte nachystáno? Tak můžeme začít.
1. Připravíme si kvásek ( nebo použijeme sušené droždí )
2. Z uvedených přísad zpracujeme těsto, které necháme asi 20 minut kynout.
3. Těsto vyválíme na plát asi 30x70cm, potřeme náplní a srolujeme po delší straně.
4. Rolku nakrájíme na špalíčky asi 5cm široké.
5. Pro vytvarování rolky uprostřed stlačíme rukojetí nože. ( viz. obrázek )
6. Poklademe na plech vyložený pečícím papírem a necháme kynout dalších 10 minut.
7. Potřeme vejcem a pečeme asi 12 minut při 225°C.

A pak už jen tu kávičku. A já zkusím štěstí a hlásím Leničce první soutěžní recept.

Mějte pohodový den ... Věra

14 komentářů:

  1. Věru, díky za tip...to se mi bude hodit...mám moc ráda recepty, kde není třeba shánět moc věcí a dělat speciální nákup. Krásný start týdne!

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Věrko, tak Františky jsem vůbec neznala! A musím říct, že mě recept moc zaujala a určitě ho vyzkouším!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Než dnes obejdu blogy, přiberu na váze:-D Miluji skořicové pečivo. U nás, se včera pekl čokoládový "vláčný" piškot. Teda já ne, ale šikovné dítko.

    OdpovědětVymazat
  4. Věrko,postav na čaj ,jsem za minutku u tebe:-)To voní až sem.
    Holky vy my s tím pečením dáváte.Máte to všechny tak výstavní.Měj se pa pa.

    OdpovědětVymazat
  5. Věrko, vypadá to moc hezky, skořici já můžu, ale recept uložím na "někdy", snažím se teď moc nepéct, jinak se už do ničeho nevejdu. Hezký začátek týdne,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  6. Věruško.... frantíci vypadají moc lákavě...hned bych si dala ,protože sladké miluji....Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Věruško, mě teď chutná všechno se skořicí, to bude tam zima, je taková hřejivá...Díky moc za recept, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Věruško, františky už jsme taky doma zkoušeli, je to mňamka. Ta máslem vonící náplň je moc dobrá:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Minulý týden jsem dělala skořicový věnec, je to podobné. Miluji skořici.

    OdpovědětVymazat
  10. Věrko, tenhle recept znám a je boží, já tedy dělám jenom šnečky, ale takhle to vypadá líp :)
    Přeju ti hodně štěstí v soutěži :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Věru,
    tak to je skvělý !!! Už vím co budu péct na víkend. Děkuju :-) za recept do soutěže.

    OdpovědětVymazat
  12. Holčiny moje milé, jsem moc ráda, že i tento recept vás zaujal. Ano je to podobné jako skořicový věnec. Mě ta skořice prostě k zimě pasuje. Mějte krásný týden ... Věra

    OdpovědětVymazat
  13. Věrko, dělám taky a chutnají moc všem.

    OdpovědětVymazat
  14. Věruško, ty mi tedy děláš chutě:-) Taková mňamka, pamatuju si, že jsme si je dělávali doma a vždycky jsme si moc pochutnali:-) Asi budu muset tuhle dobrůtku vyzkoušet:-) Krásný den.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.