sobota 28. ledna 2012

Co bylo dnes k obědu

Přeji krásné sobotní odpoledne. Před chvílí jsme se vrátili ze sáňkovačky. Kluci odpočívají u pohádky a já mám chvilku času abych se s vámi opět podělila o jeden receptík. Tentokrát na langoše.
Dnes u oběda jsem si zrovna říkala, že od té doby, kdy jsem je ochutnala poprvé na dovolené v Maďarsku, uběhlo již neuvěřitelných 25 let. Bože jak ten čas letí. Od té doby již v české kuchyni naprosto zdomácněli. Je spousta různých receptů jak na ně. A tady je ten můj oblíbený.
70 dkg hladké mouky, 1 kelímek zakysané smetany, 1 kelímek mléka, 2 vejce, droždí a sůl. Vypracujeme vláčné těsto a šup s ním na noc do ledničky. A druhý den již jen smažíme a konzumujeme. Pokud vám těsto zbude, můžete ho schovat zpět do lednice a použít následující den.

A co jste dnes vařili vy? Také pro vás je těžší vymyslet, co budete vařit, než to potom skutečně uvařit?

Mějte krásný víkend, já jdu zas smažit. Vašík chce i k večeři.

Věra


8 komentářů:

  1. Věru, děkuji Ti za krásný komentář :-)
    ...mám na langoše chuť, jak je vidím, díky za typ na večeři :-) jdu na to!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, tak přeji dobrou chuť. Vašík snědl 2 kousky k obědu a 4 k večeři. Teda dětské porce, dělám mu je menší. Ale stejně jsem koukala jak puk, když to do sebe všechno nasoukal.

      Vymazat
  2. Věru, já je v Maďarsku ochutnala ještě o pár let dřív než ty :o).Teď už moc nevyhledávám smažená jídla, ale tu a tam...nezkoušela si je upéct v troubě? Jo, a u nás dnes byly špagety carbonara.
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jůůůů Heli, díky za tip. Ty jsme dlouho dlouho neměli. Pěkný večer i Tobě ... Věra

      Vymazat
  3. Tak ten zážitek na sněhu skoro závidím, tady nemáme ani vločku. Ovšem pro nás je to trochu lepší, nemusíme se prohrabávat do života:-) Máme to tu trochu, jak na divokém západě. A ty Langoše voní, až k nám.
    Přeji hezký w.e. s radovánkami na sněhu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No u nás taky sněhu už nic moc. Vašík se na něj moc těšil a když konečně napadlo bojovali jsme s nemocí. Dnes byl poprvé po 14 dnech na delší dobu venku. Také krásný víkend ... Věra

      Vymazat
  4. Verko, langose jsem jeste nikdy nedelala, ale ulozila jsem si recept a rada vyzkousim. U nas je ted taky snih, coz znamena, ze jsem do prace jela misto 10 minut skoro pul hodiny... mej krasny tyden, Katerina

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Věrko, langoše jsou u nás taky moc oblíbené! Já mám nejraději jen samotný s česnekem a nebo pak naopak plněný šunkou a sýrem a zas potřený česnekem...jako děti jsme je měli rádi i na sladko s povidlím nebo marmeládou. Jen teď si je přeci jen netroufnu dát, při kojení se bojím toho úplně čerstvého kynutého těsta, navíc Fífa minule dost protestoval a nechtěl mlíčko ani po topince s hodně česnekem...a langoš bez česneku zas není langoš:-D. Přeji ti krásný, pohodový týden;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.